fbpx

SŁOWNIK POJĘĆ W MARKETINGU

Ruch referencyjny, czyli co to?

Na czym polega Ruch referencyjny?

Definicja

Ruch na stronie internetowej jest kluczowym miernikiem jej popularności. Ten referencyjny odnosi się do ruchu, który generowany jest przez linki umieszczone na innych witrynach internetowych lub pochodzący z innych źródeł niż wyszukiwarka internetowa.

3 ciekawostki o ruchu referencyjnym

1. Jakie znaczenie ma ruch referencyjny?

Ruch referencyjny odgrywa dużą rolę w pozycji, jaką zajmie strona w wynikach wyszukiwania. Im większy ruch referencyjny na danej stronie, tym lepszą pozycję zajmie ona w rankingu. Oczywiście wysoka pozycja jest pożądana, ponieważ przyczynia się do większej liczby odwiedzin danej strony, a także kliknięć. Ponadto ten rodzaj ruchu gwarantuje stałe źródło ruchu, zwiększa zaufanie do marki, a także może odgrywać ważną rolę w zwiększeniu sprzedaży oraz przychodów.

2. Źródła ruchu referencyjnego

Ruch referencyjny można podzielić na kilka rodzajów w zależności od tego, z jakiego źródła pochodzi. Najważniejsze z nich to:

  • inne strony internetowe, na których umieszczony został link prowadzący do konkretnej strony www,
  • media społecznościowe – ruch jest generowany przez kliknięcie w link do strony, który został zamieszczony przykładowo na Facebooku, Instagramie, czy LinkedIn,
  • e-mail marketing – ruch pochodzi z kliknięć w link umieszczony w wiadomości e-mail,
  • reklamy – ruch pochodzący z kliknięć w link zamieszczony w reklamie.

Nie każdy ruch referencyjny jest dobry. Do tych korzystnych zalicza się ten, który kończy się jakąś akcją jak przykładowo zapis do newslettera, dokonanie zakupu, czy też wypełnienie formularza kontaktowego.

3. Jak zwiększyć ruch referencyjny?

Zwiększenie ruchu referencyjnego nie jest prostym zadaniem, jednak przynosi spore korzyści. W celu poprawy ilość wejść na stronę z linków zewnętrznych należy:

  • zadbać o merytoryczne i atrakcyjne dla użytkowników treści na stronie www,
  • zadbać o aktualność informacji na stronie,
  • sprawdzić, czy strona jest intuicyjna,
  • linki odsyłające do strony umieszczać na witrynach o wysokiej jakości.