fbpx

SŁOWNIK POJĘĆ W MARKETINGU

Personal Brand, czyli co to?

Na czym polega Personal Brand?

Definicja

Personal brand to inaczej marka osobista, czyli sposób, w jaki postrzegana jest dana firma przez innych. Są to działania marketingowe, które tworzą i promują wizerunek marki jako eksperta w danej dziedzinie lub branży. Jest to proces długotrwały i wymagający dużego zaangażowania.

3 ciekawostki o Personal Brand

1. Elementy Personal brand 

Na markę osobistą składa się wiele elementów, które są związane z działalnością danego przedsiębiorstwa. Można wyróżnić kilka tych najważniejszych:

  • edukacja,
  • doświadczenie,
  • profile w mediach społecznościowych,
  • projekty, w których bierze udział firma lub osoba,
  • wydarzenia, w których bierze udział marka lub osoba,
  • własne publikacje,
  • osoby i inne firmy, z którymi się współpracuje.

Elementem personal brand są także kontakty biznesowe i relacje utrzymywane z innymi, ale też i wszystkie działania podejmowane w ramach funkcjonowania firmy.

2. Korzyści budowania silnej personal brand 

Przede wszystkim budowa silnej marki osobistej pozwala na łatwiejsze osiąganie głównych celów. Ponadto do innych korzyści zalicza się:

  • bycie zauważonym,
  • zwiększenie rozpoznawalności,
  • większą wiarygodność,
  • budowanie nowych i wartościowych relacji,
  • zwiększenie zysków finansowych,
  • rozwój kariery.

W przypadku kreowania silnej personal brand przez osoby fizyczne można prowadzić bloga i na nim zarabiać, stać się uznawanym freelancerem, czy też influencerem. Firmy i osoby, które cieszą się dobrym wizerunkiem oraz są postrzegani jako eksperci w danym obszarze, często są także zapraszani do ciekawych i dobrze płatnych projektów.

3. Jak budować silną markę osobistą?

Budowanie silnej marki osobistej wymaga objęcia pewnej strategii i opracowania planu działania. Przede wszystkim należy określić:

  • obszar, w którym będzie się działać,
  • przydatność działań,
  • sposób zainteresowania działaniami bądź produktem innych,
  • sposób promowania usług lub produktu.

Ważny jest także czas oraz środki finansowe, które będą niezbędne do budowania silnej marki osobistej. Ponadto kluczowe jest także monitorowanie tego, jak postrzegana jest marka w sieci oraz analizowanie skuteczności podejmowanych działań w ramach strategii tworzenia silnej personal brand.