fbpx

SŁOWNIK POJĘĆ W MARKETINGU

Permission Marketing, czyli co to?

Na czym polega Permission Marketing?

Definicja

Permission Marketing to marketing za przyzwoleniem, czyli treści reklamowe wysyłane tylko do osób, które naprawdę chcą je otrzymywać. Ten rodzaj marketingu został stworzony w odpowiedzi na przytłoczenie odbiorców wieloma reklamami, które są natarczywe.

2 ciekawostki o Permission Marketing

1. Założenia Permission Marketing

Permission Marketing został stworzony przez Setha Godina, który zauważył, że stosowane nachalne reklamy, wyskakujące okienka typu pop-up, komunikaty utrudniające poruszanie się po stronie, czy dystrybuowane treści o tematyce, która nie interesuje danego użytkownika, są nie tylko nieskuteczne, mogą być irytujące dla użytkowników, ale przede wszystkim są nieetyczne.

Efektem takich działań jest ignorowanie pojawiających się treści reklamowych oraz obojętność na nie, co z kolei przekłada się bezpośrednio na niską skuteczność prowadzonych kampanii promocyjnych.

Dlatego też najważniejszym założeniem Permission Marketing, jest double opt-in. Jest to działanie, które polega na zapisaniu danego adresu mailowego użytkownika do bazy dopiero w momencie, gdy kliknie on w link aktywacyjny wysłany na adres mailowy.

2. Zalety Permission Marketing

Wysyłanie treści promocyjnych za przyzwoleniem niesie ze sobą wiele korzyści. Do najważniejszych zaliczyć można przede wszystkim:

  • mniejszą ilość niedostarczonych maili,
  • pewność, że dany adres mailowy istnieje,
  • pewność, że do listy zainteresowanych trafił użytkownik, a nie spamtrap.

Ponadto mniejsza ilość niedostarczonych maili, czyli tak zwanych odbić twardych sprawia, że mailing nie jest traktowany jako spam, a pewność co do poprawności adresu mailowego i tego, że jest on przypisany do użytkownika, pozwala zaoszczędzić.