fbpx

SŁOWNIK POJĘĆ W MARKETINGU

Performance Max, czyli co to?

Na czym polega Performance Max?

Definicja

Performance Max to jedna z kampanii Google, która została w pełni zautomatyzowana. Celem jej stworzenia jest zastąpienie kampanii lokalnych oraz kampanii inteligentnych produktowych. Performance Max ma ogromne możliwości wyświetlania się w różnych obszarach.

3 ciekawostki o Performance Max

1. Najważniejsze zasady działania Performance Max

Kampania Performance Max pozwala na jak najszybsze osiągnięcie celu określonego przez marketingowca dzięki dostarczanym informacjom. Performance Max ma bardzo szeroki zasięg, ponieważ dociera do wielu zróżnicowanych grup odbiorców. Jest to możliwe za sprawą tego, że ta kampania wyświetlana może być w takich kanałach, jak:

  • YouTube,
  • Gmail,
  • wyszukiwarka Google,
  • Google Maps,
  • Google Discover,
  • sieć reklamowa Google.

Tak duży zasięg sprawia, że treści mogą być kierowane do bardzo zdywersyfikowanej grupy odbiorców, co z kolei przekłada się także na skuteczność kampanii.

2. Główne korzyści kampanii Performance Max

Kampania Performance Max została doceniona przez wielu marketingowców. Wszystko za sprawą tego, że jest dużym ułatwieniem w osiąganiu celów. Dodatkowo pozwala na:

  • znajdowanie klientów, którzy dokonują konwersji,
  • zwiększenie wartości konwersji,
  • uzyskanie szczegółowych statystyk z prowadzonych w kampanii działań.

Trzeba też podkreślić, że kampania Performance Max daje możliwość na dotarcie do wielu zupełnie nowych użytkowników, a także segmentów, które niekoniecznie kojarzone są z grupą docelową w przypadku danego produktu lub usługi. Ponadto kampania umożliwia zoptymalizowanie stawki, by reklama była skuteczna.

3. Tworzenie kampanii Performance Max

Aby stworzyć nową kampanię Performance Max, należy postępować tak samo, jak w przypadku zwykłej kampanii reklamowej. Pierwszym krokiem jest zalogowanie się do panelu Google Ads, a następnie wybranie jednego z celi: Sprzedaż, Potencjalni klienci, Ruch w witrynie. Tylko w tym przypadku możliwe będzie zrealizowanie kampanii Performance Max. Kolejny krok to określenie celów konwersji oraz przypisanie Google Merchant Center do kampanii Performance Max. Na końcu należy ustalić budżet, wypełnić szczegółowe ustawienia kampanii, określić grupę zasobów oraz dodać rozszerzenia.