fbpx

SŁOWNIK POJĘĆ W MARKETINGU

Strona wejścia, czyli co to?

Na czym polega Strona wejścia?

Definicja

Strona wejścia to ta, przy pomocy której użytkownik dociera do konkretnej witryny internetowej i która wyświetla się jako pierwsza. Co jest istotne, nie zawsze strona wejścia, jest stroną główną. Określenie popularnej strony wejścia jest kluczowe z punktu widzenia działań pozycjonowania SEO.

3 ciekawostki o stronie wejścia

1. Istota strony wejścia

Pierwsze kilka sekund, które użytkownik spędza na danej stronie internetowej, jest kluczowe, ponieważ jest to czas jej oceny oraz budowania pierwszego wrażenia. Dodatkowo treści oraz to jak prezentuje się wizualnie sama strona wejściowa, także ma ogromny wpływ na to, czy użytkownik na niej pozostanie i będzie chętny podjąć dalsze interakcje. To właśnie z tych powodów warto jest znać stronę wejścia, aby móc zapewnić jej lepsze pozycjonowanie w wynikach wyszukiwania oraz lepszą użyteczność dla użytkowników.

2. Analiza strony wejścia

Dzięki analizie strony wejścia można uzyskać bardzo istotne z punktu widzenia pozycjonowania SEO oraz marketingu informacje. Przede wszystkim można się dowiedzieć, jakie są obszary zainteresowań użytkowników odwiedzających daną stronę wejściową, czy też, co ich skłoniło, że pozostali na stronie i kontynuowali przeglądanie na innych jej podstronach. Dzięki temu możliwe jest dopasowanie treści na pozostałych podstronach, aby bardziej odpowiadały użytkownikom.

Analiza strony wejścia może być wykonana przy pomocy dostępnych narzędzi takich, jak Google Analytics. Pozwala ono na uzyskanie informacji o liczbie wejść, czasie spędzonym przez użytkownika na danej stronie, a także o wskaźniku odrzuceń.

3. Jak sprawdzić, która strona jest wejściowa?

W celu określenia, która strona jest wejściowa, można posłużyć się Google Analytics. Lista stron wejścia znajduje się tam w formie listy adresów www. Określona jest także liczba odwiedzin, aby móc zobrazować ilu użytkowników weszło na stronę właśnie przez stronę wejściową oraz określić rzeczywiste zachowania użytkowników.