fbpx

SŁOWNIK POJĘĆ W MARKETINGU

Real time marketing, czyli co to?

Na czym poelga Real time marketing?

Definicja

RTM, czyli real time marketing, to działania marketingowe, których celem jest reakcja na bieżące wydarzenia. Reakcja ta ma miejsce do kilku minut od pojawienia się nowych i istotnych wydarzeń.

3 ciekawostki o Real time marketing

1. Założenia Real time marketingu

Real time marketing, czyli reakcja na coś, co się właśnie wydarzyło, powinna być jak najszybsza. Wszystko ze względu na to, że im później taka reakcja się pojawi, tym mniejsze zainteresowanie wzbudzi. Z tego też względu konieczne jest śledzenie bieżących informacji oraz szybkie działania w przypadku interesujących wydarzeń. Ponadto skuteczność Real time marketingu zależy też od tego, czy jest on utożsamiany ze strategią danej firmy oraz od spójności przekazu.

2. Główne zalety Real time marketingu

Szybka reakcja na bieżące wydarzenia niesie ze sobą wiele korzyści. Przede wszystkim Real time marketing pozwala na:

  • minimalizację kosztów,
  • budowanie relacji z otoczeniem,
  • angażowanie społeczności wokół marki,
  • wzbudzenie ciekawości w odbiorcach,
  • zwiększenie rozpoznawalności,
  • zwiększa szanse na dotarcie do większej grupy docelowej.

Oczywiście korzystanie z tych zalet Real time marketingu jest możliwe tylko i wyłącznie w przypadku szybkiej reakcji. Przy tym trzeba mieć na uwadze, aby zadbać o jakość przekazu.

3. Jak prowadzić Real time marketing?

Pierwszym krokiem do podjęcia działań w ramach Real time marketing, jest wybór tematu. Powinien być on spójny z działalnością danej marki. Dlatego też ważne jest śledzenie bieżących informacji z danej branży. Dodatkowo warto mieć kilka gotowych i opracowanych wcześniej szablonów grafik, ponieważ ich tworzenie bywa czasochłonne. Trzeba także pamiętać o publikacji wartościowych treści, wybrać odpowiedni kanał dystrybucji informacji, a także czas publikacji. Może to być post na portalu społecznościowym, czy też na stronie internetowej.