fbpx

SŁOWNIK POJĘĆ W MARKETINGU

Sesja, czyli co to?

Na czym polega Sesja?

Definicja

Sesja w odniesieniu do strony internetowej to czas, w którym dany użytkownik pozostaje na stronie www i przegląda jej zawartość. Jako początek sesji uważa się chwilę, w której użytkownik wszedł na stronę, z kolei koniec sesji to moment, w którym użytkownik opuścił daną witrynę internetową.

3 ciekawostki o sesji

1. O czym informuje sesja?

Sesja to źródło wielu kluczowych danych dla właścicieli i administratorów stron internetowych, a także specjalistów od marketingu internetowego. Jest bowiem pewnego rodzaju wskaźnikiem, który umożliwia ocenę jakościową i ilościową czasu, który spędzają użytkownicy na konkretnej stronie. Ponadto sesja informuje także o rodzaju podejmowanych aktywności. Im dłużej trwa sesja, tym lepiej, ponieważ dłuższy czas przebywania na stronie zwiększa prawdopodobieństwo skorzystania z oferty usług lub produktów.

2. Mierzenie czasu trwania sesji

Czas, jaki spędził użytkownik na stronie internetowej, można mierzyć przy pomocy wielu różnorodnych narzędzi. Wśród najpopularniejszych znajduje się między innymi Google Analytics. Pozwala ono na śledzenie i gromadzenie danych odnośnie zachowań użytkowników takich, jak:

  • średnia długość sesji,
  • liczba wejść na stronę główną,
  • wskaźnik odrzuceń,
  • liczba przeglądanych podstron w czasie jednej sesji.

Dostęp do takich danych umożliwia identyfikację najbardziej popularnych wśród użytkowników treści. Do innych metod pomiaru czasu sesji zalicza się używanie kodu JavaScript. Pozwala on na dokładne określenie początku oraz końca sesji, a także na zdobycie informacji o liczbie odwiedzanych stron.

3. Jak wydłużyć czas sesji internetowej?

Trudno jest określić optymalny czas sesji, ponieważ zależy on od rodzaju strony, a także specyfiki danej branży. Jednak w celu wydłużenia czasu sesji można podjąć takie działania, jak:

  • aktualizacja treści na stronie,
  • usprawnienie nawigacji na stronie,
  • skrócenie czasu ładowania strony,
  • personalizacja treści dopasowana do potrzeb użytkowników,
  • wykorzystanie elementów interaktywnych.