fbpx

SŁOWNIK POJĘĆ W MARKETINGU

Reklama natywna, czyli co to?

Na czym polega Reklama natywna?

Definicja

Reklama natywna to bardzo naturalny i subtelny sposób promocji. Wielu jej odbiorców nie jest świadomych, że są to reklamy, ponieważ nie dostrzega w nich nachalnych i zachęcających do zakupu treści. Zamiast tego, użytkownicy otrzymują wartościowy przekaz.

3 ciekawostki o reklamie natywnej

1. Najważniejsze cechy reklamy natywnej

Reklama natywna przede wszystkim jest naturalna. W większości przypadków jej przekaz jest subtelnie wkomponowany w treść, grafikę bądź wideo. Do innych cech reklamy natywnej zalicza się:

  • wartościowe dla użytkowników treści,
  • dopasowanie do miejsca, w którym będzie wyświetlana,
  • różnorodną formę.

Dodatkowo ze względu na naturalność, ten rodzaj reklamy nie jest blokowany przez wtyczki internetowe, które sprawiają, że przekaz nie dociera do odbiorców.

2. Jak tworzyć reklamę natywną?

Zasady tworzenia reklam natywnych nie są skomplikowane. Jednym z narzędzi do jej wykonania jest Google Ads. Po zalogowaniu się na koncie Google Ad Manager należy kliknąć Wyświetlanie, a następnie Reklama natywna i znaleźć opcję Nowa reklama natywna i kliknąć w pole Pojedyncza reklama.

Po wykonaniu tych kroków ukaże się lista metod tworzenia reklam. Są to:

  • edytor,
  • edytor HTML i CSS,
  • kod aplikacji na Androida i iOS.

Aby reklama była skuteczna, należy pamiętać o dopasowaniu treści do grupy odbiorców, wybrać rodzaj contentu, zadbać o przejrzysty przekaz, a także wykorzystać zasadę Call to action (CTA), która angażuje użytkowników.

3. Zalety reklamy natywnej

Naturalny sposób przekazywania treści promujących ma wiele zalet dla użytkowników, jak i reklamodawców. Do najważniejszych zalicza się:

  • duże prawdopodobieństwo dotarcia reklamy do konkretnej grupy docelowej,
  • wysoka jakość pozyskanych leadów oraz ruchu na stronie www,
  • budowanie pozytywnego wizerunku przedsiębiorstwa,
  • treści o wysokiej jakości pozostają w sieci na dłużej.

Dodatkowo reklama natywna pozwala na zachęcenie odbiorców do zapoznania się z jej treścią, co jest osiągane dzięki wysokiej jakości treści przekazu oraz nienachalnej formie.