Tekst hiperłącza zawierający fragment frazy kluczowej. Nadaje się on zarówno w linkowaniu wewnętrznym, czyli w obrębie jednego portalu, jak i tym zewnętrznym, prowadzącym do osobnej witryny. Żeby dany tekst został uznany za partial match anchor, musi posiadać część bezpośredniego adresu, czyli minimum jedno słowo, które w nim występuje. Należy zatem każdorazowo dobrać odpowiednie słowo z URL, najlepiej takie mogące od razu wskazać to, o co w tekście chodzi.
Zalety stosowania partial match anchor
Częściowo dopasowane teksty zakotwiczone ułatwiają korzystanie ze strony, na której zostały umieszczone, ponieważ od razu sugerują, do czego prowadzi dany odnośnik. Są więc przyjazne dla użytkowników, ale też dla algorytmów wyszukiwarek, ponieważ często pozwalają na organiczne umieszczenie słowa albo frazy kluczowej. Należy jedynie pamiętać o rozsądnym wybieraniu odpowiednich elementów z URL, tak, żeby nie wyglądały one sztucznie, tylko by naturalnie pasowały do danego fragmentu.
- Marketing automation
- Marketing mobilny
- Media społecznościowe
- Meta tagi
- Marker danych
- Metatag description
- Metatag robots
- Mikroformaty
- Merchant Center
- Meta Keywords
- Mobile Friendly Test
- Organiczne wyniki Google (inaczej bezpłatne, naturalne), Ruch organiczny
- Open Source
- Outbound Marketing
- Optymalizacja pod wyszukiwarki
- Organic Traffic
- Performance marketing
- PLA (ang. Product Listing Ads)
- Pozycjonowanie (ang. SEO)
- PPC (ang. Pay Per Click)
- Page Rank
- Pingowanie
- Pingwin Google
- Pressel Pages
- Partial Match Anchor
- Personalizacja wyników wyszukiwania
- Przekierowanie 301
- Przekierowanie 302
- Reklama displayowa
- Remarketing (Retargeting)
- Responsive Web Design (RWD)
- Robots.txt
- RODO
- ROI (ang. return on investment – zwrot z inwestycji)
- ROPO (ang. research online, purchase offline)
- Rankbrain
- RDFa
- Referrer
- Rich Snippets
- SEM (Search Engine Marketing)
- SEO (Search Engine Optimisation)
- SERP – (Search Engine Result Page)
- Sitemap xml
- SMO (Social Media Optimization)
- SSL (ang. Secure Sockets Layer)
- Strona docelowa
- SAAS
- Semrush
- Seznam
- Snippet
- Subdomena
- System Wymiany Linków SWL
- SEA - Search Engine Advertising
- Search Engine Reputation
- Search Quality Team
- Site-Wide link
- Spam
- Speed Update
- Supplemental Index