fbpx

SŁOWNIK POJĘĆ W MARKETINGU

Reklama elastyczna (responsive ads), czyli co to?

Na czym polega Reklama elastyczna?

Definicja

Reklamy elastyczne to reklamy, które Google AdWords tworzy w sposób automatyczny na podstawie zasobów dostarczonych przez reklamodawców. Tego typu reklamy automatycznie dostosowują swój rozmiar, format, a także wygląd do przestrzeni reklamowej, na której będą udostępniane.

3 ciekawostki o reklamie elastycznej

1. Wygląd reklam elastycznych

Responsive ads składają się z kilku elementów. Jest to połączenie tekstu oraz grafiki. Do innych istotnych elementów reklamy elastycznej zalicza się:

  • końcowy adres URL,
  • logotyp poziomy lub kwadratowy,
  • obraz poziomy lub kwadratowy,
  • nagłówek,
  • wideo,
  • tekst reklamy,
  • nazwa firmy.

Istnieją jednak ograniczenia co do długości poszczególnych elementów. Logotyp może mieć maksymalnie 5 wariantów, z kolei obraz do 15 wariantów. Nagłówek musi się składać maksymalnie z 30 znaków i także być w 5 wariantach. Sam tekst reklamy nie może przekraczać 90 znaków oraz 5 wariantów, natomiast wideo nie może być dłuższe niż 30 sekund. Nazwa firmy powinna zawierać maksymalnie 25 znaków.

2. Zalety reklamy elastycznej

Niewątpliwie największą zaletą responsive ads jest to, że można je stworzyć samodzielnie bez konieczności pomocy doświadczonego grafika komputerowego. Ponadto ten rodzaj reklamy:

  • nie ogranicza do konkretnych wymiarów reklamy,
  • automatycznie dostosowuje się do dostępnego miejsca reklamowego,
  • może mieć różną formę,
  • pozwala zwiększyć zasięg promowanych treści,
  • zwiększa skuteczność działań promocyjnych,
  • jest bardziej efektywny od reklamy statycznej,
  • jest dopasowany do większej liczby zapytań.

Ponadto reklama elastyczna umożliwia wiele kombinacji nagłówków oraz tekstów, a także pozwala na zaoszczędzenie czasu, a także i pieniędzy dzięki automatyzacji.

3. Zwiększanie skuteczności responsive ads

Aby reklamy elastyczne były jeszcze bardziej skuteczne, w czasie ich tworzenia warto pamiętać o atrakcyjnych dla odbiorców nagłówkach, treściach dopasowanych do grafiki, kilku wersjach reklamy, a także kierować reklamę do konkretnej grupy odbiorców. Nie należy powtarzać i naśladować innych reklam, a tworzyć oryginalne i kreatywne treści oraz grafiki, które przyciągną klientów.