fbpx

SŁOWNIK POJĘĆ W MARKETINGU

SMO (Social Media Optimization), czyli co to?

Na czym polega SMO (Social Media Optimization)?

Definicja

SMO to optymalizacja mediów społecznościowych. Obejmuje działania na stronach internetowych, które mają je przygotować do promocji w mediach społecznościowych. Dzięki temu możliwe jest efektywniejsze połączenie strony www z profilem firmy na platformie społecznościowej.

3 ciekawostki o SMO

1. Jakie działania podejmowane są w ramach optymalizacji mediów społecznościowych?

Optymalizacja strony internetowej pod kątem SMO może składać się z wielu etapów i czynności. Te najważniejsze, które powinny zostać wykonane to głównie:

  • umieszczenie linków do profilu firmowego w mediach społecznościowych,
  • zadbanie o aktualne dane na stronie www i profilach w social media,
  • wypełnienie treści umieszczanych na profilach firmowych na portalach społecznościowych o słowa kluczowe,
  • zwrócenie uwagi na spójność wizualną strony www i profilu firmowego.

Ważne jest także, aby dodać na stronie internetowej przyciski umożliwiające użytkownikom udostępnienie treści na portale społecznościowe. Dobrym wyborem jest ulokowanie takiego przycisku pod artykułami blogowymi.

2. Główne korzyści SMO

Optymalizacja mediów społecznościowych jest niezwykle korzystna. Wszystko ze względu na to, że obecnie wielu użytkowników codziennie przegląda treści oraz podejmuje aktywności na profilach swoich mediów społecznościowych. Decydując się na SMO można:

  • stworzyć spójny i trwały obraz danej firmy,
  • stworzyć bardziej funkcjonalną stronę,
  • poprawić doświadczenia użytkowników,
  • stworzyć okazję do podejmowania przez użytkowników częstych interakcji,
  • budować profil linkowy strony www.

Dodatkowo widoczność w mediach społecznościowych i powiązanie profilu firmowego ze stroną internetową pozwala budować wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania.

3. Czy każda firma powinna posiadać konto w mediach społecznościowych?

W obecnych czasach obecność w mediach społecznościowych jest bardzo istotna z punktu widzenia użytkowników i klientów. Wielu z nich bowiem często odwiedza profile w social mediach w celu poznania oferty firmy, a także opinii na jej temat. Dlatego też dobrym rozwiązaniem, które przyniesie wiele korzyści, jest prowadzenie profilu w mediach społecznościowych niezależnie od branży i oferowanych usług oraz jego optymalizacja.