fbpx

SŁOWNIK POJĘĆ W MARKETINGU

Sitelinks, czyli co to?

Na czym polegają Sitelinks?

Definicja

Sitelinks, czyli linki witryny są krótkimi lub rozbudowanymi odnośnikami. Prowadzą do konkretnych podstron danej strony, a także są widoczne w wynikach wyszukiwania pod tytułem i opisem witryny. Ich zadaniem jest pomoc użytkownikom w poruszaniu się po stronie.

2 ciekawostki o sitelinks

1. Czy warto stosować sitelinks?

Sitelinks ułatwiają nawigację po stronie i pozwalają na szybkie dotarcie do informacji, które użytkownik potrzebuje. W większości przypadków interesujące użytkowników informacje nie znajdują się na głównej stronie, a na kolejnych podstronach. Sitelinks wyświetlane w wynikach wyszukiwania mają za zadanie oszczędzić czas, który potrzebny jest, aby wejść na stronę i odszukać daną kategorię. Jednak istotne jest to, że o tym czy sitelinks pojawią się w wynikach wyszukiwania, decyduje Google na podstawie oceny, czy dane podlinki są przydatne dla użytkowników.

2. Zalety stosowania sitelinks

Poza faktem, że użytkownicy szybko odnajdują szukane informacje, korzyści ze stosowania sitelinks jest więcej. Są to:

  • możliwość zdobycia większego zaufania klientów,
  • zwiększona liczba kliknięć,
  • wzmocnienie przekazu marki,
  • dostarczenie klientowi konkretnych informacji.

Zdobycie większego zaufania klientów jest możliwe za sprawą Google, ponieważ nie każda ze stron stosująca sitelinks jest widoczna w wynikach wyszukiwania. Ponadto wyświetlanie podlinków sprawia, że użytkownicy nie skupiają się na pozostałych stronach konkurencji, ale chętniej wejdą w konkretną zakładkę na stronie, bezpośrednio klikając w sitelinks. Natomiast wzmocnić przekaz marki można, stosując frazy kluczowe we fragmentach tekstu, który widoczny jest w sitelinks. Z kolei dostarczenie konkretnych informacji kierując go przez sitelinks do danej podstrony jest doceniane przez wielu użytkowników.