fbpx

SŁOWNIK POJĘĆ W MARKETINGU

SEM, czyli co to?

Na czym polega SEM?

Definicja

SEM – Search Engine Marketing jest to marketing w wyszukiwarkach internetowych. Obejmuje on zarówno działania promocyjne płatne, jak i w bezpłatnych wynikach wyszukiwania. SEM jest ściśle powiązany z pozycjonowaniem SEO i także odpowiada za poprawę widoczności strony www w wynikach wyszukiwania.

3 ciekawostki o SEM

1. Zasada działania SEM

Do działań Search Engine Marketing zalicza się wszystkie te czynności, których celem jest podnieść pozycję danej strony www w wynikach wyszukiwania naturalnych, a także płatnych. Odbywa się to przy użyciu odpowiednich fraz kluczowych, które wypisywane są w wyszukiwarkę przez użytkowników. Aby osiągnąć zamierzony cel w ramach marketingu w wyszukiwarkach, wykorzystuje się linki sponsorowane, pozycjonowanie SEO, a także optymalizację stron internetowych. Są to złożone działania, które niejednokrotnie są czasochłonne. Jednak odpowiednio przeprowadzone skutecznie poprawiają widoczność danej witryny w wynikach wyszukiwania.

2. SEM a SEO

SEM jest dużo szerszym obszarem od SEO. Jednak oba z nich są ze sobą ściśle powiązane. Przede wszystkim należy być świadomym, że SEM jest całościowym procesem marketingowym. Jego najważniejszym celem jest skierowanie ruchu na reklamowane witryny między innymi przez działania SEO, ale też wykupywanie miejsc pod płatną reklamę. Wszystkie te działania sprawiają, że Search Engine Marketing przyciąga potencjalnych klientów na stronę, zwiększając szansę na to, że dokonają oni zakupu lub skorzystają z usług.

3. Główne zalety SEM

Do najważniejszych zalet SEM zalicza się to, że działania marketingowe kierowane są na użytkowników wyszukiwarek. Obecnie jest ich bardzo dużo, ponieważ liczba osób korzystających z Internetu i wyszukiwarek stale rośnie. Do innych korzyści Search Engine Marketing zalicza się także:

  • wzrost konwersji,
  • pozyskanie wartościowego ruchu na stronie,
  • efektywność,
  • nienachalny odbiór reklamy,
  • możliwość uzyskania widocznych zmian w popularności strony w stosunkowo krótkim czasie.

Kompleksowe działania SEM przyczyniają się do poprawy pozycji witryny w wynikach wyszukiwania, co ma realny wpływ na przychód właścicieli witryn, a także zwiększenie rozpoznawalności marki.