słownik pojęć marketingowych
Organiczne wyniki Google (inaczej bezpłatne, naturalne), Ruch organiczny
Organiczne wyniki Google (inaczej bezpłatne, naturalne), Ruch organiczny – definicja. Co to jest, jak sprawdzić

Termin ruch organiczny oznacza przejścia na stronę www, za które nie musimy płacić (nie wynikają one z płatnych kampanii CPC) i pochodzą one z bezpłatnych rezultatów wyszukiwania. Organiczne wyniki Google są wyświetlane pod linkami sponsorowanymi. Kolejność witryn, do których odnośniki znajdują się w SERP-ach, jest uzależniona od działania algorytmu danej wyszukiwarki. Często brane jest pod uwagę ponad 100 czynników, wśród których oceniana jest jakość treści, nasycenie fraz kluczowych czy historia domeny.
Jak zwiększyć ruch organiczny?
Metodami zwiększania ruchu organicznego zajmuje się dziedzina marketingu internetowego, jaką jest pozycjonowanie. Jednym z najważniejszych elementów działań jest copywriting SEO, czyli tworzenie wartościowych tekstów w odpowiedni sposób wypełnionych słowami, na które chcemy pozycjonować stronę www. Istotne jest również pozyskiwanie linków (tzw. linkbuilding), do czego można używać również artykuł sponsorowanych. Dobrym sposobem na promocję marki i podniesienie pozycji jej witryny wynikach wyszukiwania Google jest również prowadzenie bloga firmowego.
-
l
- LTV (ang. Lifetime value) – co to jest, definicja
- Long tail (długi ogon) – co to jest, definicja
- Linkowanie (ang. Link building), backlink – co to jest, definicja
- Linki sponsorowane – co to jest, definicja
- Linki naturalne – co to jest, definicja
- Link profile – co to jest, definicja
- Link baiting – co to jest, definicja
- Landing page – co to jest, definicja
-
m
- Mobile Friendly Test – co to jest, definicja
- Meta keywords – co to jest, definicja
- Merchant Center – co to jest, definicja
- Mikroformaty – co to jest, definicja
- Metatag robots – co to jest, definicja
- Metatag description – co to jest, definicja
- Marker danych – co to jest, definicja
- Meta tagi – co to jest, definicja
- Media społecznościowe – co to jest, definicja
- Marketing mobilny – co to jest, definicja
- Marketing automation – co to jest, definicja
- n
-
O
- Organiczne wyniki Google (inaczej bezpłatne, naturalne), Ruch organiczny
- Organic traffic – co to jest, definicja
- Optymalizacja pod wyszukiwarki – co to jest, definicja
- Outbound marketing – co to jest, definicja
- Open Source – co to jest, definicja
- Organiczne wyniki Google (inaczej bezpłatne, naturalne), Ruch organiczny
-
p
- SEA (Search Engine Advertising) – co to jest, definicja
- Page rank – co to jest, definicja
- PPC (ang. Pay Per Click) – co to jest, definicja
- Przekierowanie 302 – co to jest, definicja
- Przekierowanie 301 – co to jest, definicja
- Personalizacja wyników wyszukiwania – co to jest, definicja
- Partial match anchor – co to jest, definicja
- Presell pages – co to jest, definicja
- Pingwin Google – co to jest, definicja
- Pingowanie – co to jest, definicja
- Pozycjonowanie (ang. SEO) – co to jest, definicja
- PLA (ang. Product Listing Ads) – co to jest, definicja
- Performance marketing – co to jest, definicja
- Adsense – co to jest, definicja
-
r
- Rich snippets – co to jest, definicja
- Referrer – co to jest, definicja
- RDFa – co to jest, definicja
- Rankbrain – co to jest, definicja
- ROPO (ang. research online, purchase offline) – co to jest, definicja
- ROI (ang. return on investment – zwrot z inwestycji) – co to jest, definicja
- RODO – co to jest, definicja
- Robots.txt – co to jest, definicja
- Responsive Web Design (RWD) – co to jest, definicja
- Remarketing (Retargeting) – co to jest, definicja
- Reklama displayowa – co to jest, definicja