fbpx

SŁOWNIK POJĘĆ W MARKETINGU

Moodboard, czyli co to?

Na czym polega Moodboard?

Definicja

Moodboard, znany również jako tablica inspiracyjna, to narzędzie wizualne używane w projektowaniu, marketingu, sztuce i innych dziedzinach do zgromadzenia i prezentacji inspiracji, pomysłów, kolorów, tekstur, zdjęć i innych elementów, które mają wpływ na tworzenie określonego nastroju, stylu lub tematu. Jest to rodzaj kolażu, który pomaga zbierać różnorodne elementy, aby zobrazować pewną koncepcję lub atmosferę.

3 ciekawostki, które warto wiedzieć o Moodboard

1. Jaką postać ma Moodboard?

Moodboard może być fizycznym kolażem, gdzie na planszy lub kartce papieru umieszcza się wycinki z magazynów, próbki materiałów, kolorowe próbki, a także notatki i rysunki. Może również przybierać formę cyfrową, korzystając z narzędzi do projektowania graficznego, aplikacji internetowych lub specjalnych programów do tworzenia moodboardów.

2. Jakie są zalety stworzenia Moodboard?

Tworzenie Moodboardu przyczynia się do skuteczniejszej komunikacji w procesie projektowania, umożliwiając łatwe przekazywanie wizji i inspiracji między członkami zespołu. Dzięki zbieraniu różnorodnych elementów w jednym miejscu projektanci mogą szybko ocenić, czy ich koncepcja oddaje pożądany nastrój i estetykę, co przyspiesza proces decyzyjny. Moodboardy pomagają również w trzymaniu się spójnej koncepcji projektu, eliminując ewentualne nieścisłości w interpretacji zadanego tematu. Ponadto widoczna prezentacja kolorów, tekstur i inspiracji wizualnych ułatwia zrozumienie klientom lub współpracownikom, jakie elementy są kluczowe dla danego projektu, co zwiększa szanse na osiągnięcie pożądanego rezultatu.

3. W jakich branżach wykorzystuje się Moodboard?

Moodboardy są szeroko stosowane w różnych branżach, gdzie istnieje potrzeba przekazywania wizualnych koncepcji, zbierania inspiracji i definiowania estetyki projektów. Jest to m.in. projektowanie graficzne i tworzenie stron internetowych, design wnętrz, reklama i marketing.