Metatagi mające za zadanie wydawanie robotom indeksującym wyszukiwarkę konkretnych poleceń. Pozwalają one kontrolować to, jak dana witryna jest indeksowana, a także wyświetlana w wyszukiwarce.
Przykłady najpopularniejszych metatag robots
Metatag robots najczęściej opisują jedno z dwóch skrajnych działań w ramach jednej operacji: jej istnienie lub zablokowanie. Do najczęściej spotykanych komend należą:
- index/noindex – pozwala/zabrania stronie pojawianie się w indeksie wyszukiwarki,
- follow/nofollow – ułatwia/utrudnia botom dotarcie na daną podstroję,
- snippet/nosnippet – umożliwia/blokuje pojawianie się w wyszukiwarce metatag description,
- archive/noarchive – otwiera/zabezpiecza dostęp do kopii witryny, która została zarchwizowana przez wyszukiwarkę,
- noodp – zapobiega używania konkretnych opisów jako metatag description.
I
K
- Karty rozszerzone
- Katalog stron
- Keyword density
- Keyword stuffing
- Kliknięcie
- Komenda cache
- Konwersja, Współczynnik konwersji, Optymalizacja Konwersji - co to jest
- KPI – (ang. Key Performance Indicator)
L
- Landing page
- Link baiting
- Link profile
- Linki naturalne
- Linki sponsorowane
- Linkowanie (ang. Link building), backlink
- Long tail (długi ogon)
- LTV (ang. Lifetime value)
M
- Marketing automation
- Marketing mobilny
- Media społecznościowe
- Meta tagi
- Marker danych
- Metatag description
- Metatag robots
- Mikroformaty
- Merchant Center
- Meta Keywords
- Mobile Friendly Test
N
O
- Organiczne wyniki Google (inaczej bezpłatne, naturalne), Ruch organiczny
- Open Source
- Outbound Marketing
- Optymalizacja pod wyszukiwarki
- Organic Traffic
P