Dane strukturalne pozwalające na dokładne opisanie konkretnych elementów witryny tak, by były zrozumiałe dla algorytmów Google. Zawierają one mikrodane, czyli informacje pozwalające botom zorientowanie się w treści strony internetowej. Mikroformaty pozwalają odpowiednim mechanizmom wyszukać odpowiednie frazy kluczowe, a co za tym idzie podnieść jej pozycję w wyszukiwarce, a także poszerzyć możliwości jej znalezienia przez potencjalnych użytkowników.
Jakie mikroformaty najczęściej wykorzystuje się na stronach?
Najbardziej przydatne informacje to rzecz jasna dane kontaktowe. W przypadku firm stacjonarnych kluczowy jest przede wszystkim adres siedziby przedsiębiorstwa, restauracji lub innego miejsca. Równie dużą rolę, szczególnie w przypadku usług realizowanych przez Internet, odgrywają adres e-mail wraz z numerem telefonu.
Warto zadbać o to, by dane te od razu pozwalały na wykonanie danej akcji, na przykład przenosiły do aplikacji poczty elektronicznej, aby nie trzeba było kopiować danych. Oprócz informacji kontaktowych wiele osób decyduje się też na dodanie możliwości oceny, co pozwala użytkownikom sprawdzić opinię innych użytkowników, a ponadto poprawia pozycję w wyszukiwarce.
- Karty rozszerzone
- Katalog stron
- Keyword density
- Keyword stuffing
- Kliknięcie
- Komenda cache
- Konwersja, Współczynnik konwersji, Optymalizacja Konwersji - co to jest
- KPI – (ang. Key Performance Indicator)
- Landing page
- Link baiting
- Link profile
- Linki naturalne
- Linki sponsorowane
- Linkowanie (ang. Link building), backlink
- Long tail (długi ogon)
- LTV (ang. Lifetime value)
- Marketing automation
- Marketing mobilny
- Media społecznościowe
- Meta tagi
- Marker danych
- Metatag description
- Metatag robots
- Mikroformaty
- Merchant Center
- Meta Keywords
- Mobile Friendly Test
- Organiczne wyniki Google (inaczej bezpłatne, naturalne), Ruch organiczny
- Open Source
- Outbound Marketing
- Optymalizacja pod wyszukiwarki
- Organic Traffic