słownik pojęć marketingowych
Mikroformaty – co to jest, definicja
Mikroformaty – definicja. Co to jest?

Dane strukturalne pozwalające na dokładne opisanie konkretnych elementów witryny tak, by były zrozumiałe dla algorytmów Google. Zawierają one mikrodane, czyli informacje pozwalające botom zorientowanie się w treści strony internetowej. Mikroformaty pozwalają odpowiednim mechanizmom wyszukać odpowiednie frazy kluczowe, a co za tym idzie podnieść jej pozycję w wyszukiwarce, a także poszerzyć możliwości jej znalezienia przez potencjalnych użytkowników.
Jakie mikroformaty najczęściej wykorzystuje się na stronach?
Najbardziej przydatne informacje to rzecz jasna dane kontaktowe. W przypadku firm stacjonarnych kluczowy jest przede wszystkim adres siedziby przedsiębiorstwa, restauracji lub innego miejsca. Równie dużą rolę, szczególnie w przypadku usług realizowanych przez Internet, odgrywają adres e-mail wraz z numerem telefonu.
Warto zadbać o to, by dane te od razu pozwalały na wykonanie danej akcji, na przykład przenosiły do aplikacji poczty elektronicznej, aby nie trzeba było kopiować danych. Oprócz informacji kontaktowych wiele osób decyduje się też na dodanie możliwości oceny, co pozwala użytkownikom sprawdzić opinię innych użytkowników, a ponadto poprawia pozycję w wyszukiwarce.
-
k
- KPI – (ang. Key Performance Indicator) – co to jest, definicja
- Konwersja, Współczynnik konwersji, Optymalizacja Konwersji – co to jest
- Komenda cache – co to jest, definicja
- Kliknięcie – co to jest, definicja
- Keyword stuffing – co to jest, definicja
- Keyword density – co to jest, definicja
- Katalog stron – co to jest, definicja
- Karty rozszerzone – co to jest, definicja
-
l
- LTV (ang. Lifetime value) – co to jest, definicja
- Long tail (długi ogon) – co to jest, definicja
- Linkowanie (ang. Link building), backlink – co to jest, definicja
- Linki sponsorowane – co to jest, definicja
- Linki naturalne – co to jest, definicja
- Link profile – co to jest, definicja
- Link baiting – co to jest, definicja
- Landing page – co to jest, definicja
-
m
- Mobile Friendly Test – co to jest, definicja
- Meta keywords – co to jest, definicja
- Merchant Center – co to jest, definicja
- Mikroformaty – co to jest, definicja
- Metatag robots – co to jest, definicja
- Metatag description – co to jest, definicja
- Marker danych – co to jest, definicja
- Meta tagi – co to jest, definicja
- Media społecznościowe – co to jest, definicja
- Marketing mobilny – co to jest, definicja
- Marketing automation – co to jest, definicja
- n
-
O
- Organiczne wyniki Google (inaczej bezpłatne, naturalne), Ruch organiczny
- Organic traffic – co to jest, definicja
- Optymalizacja pod wyszukiwarki – co to jest, definicja
- Outbound marketing – co to jest, definicja
- Open Source – co to jest, definicja
- Organiczne wyniki Google (inaczej bezpłatne, naturalne), Ruch organiczny
-
p
- SEA (Search Engine Advertising) – co to jest, definicja
- Page rank – co to jest, definicja
- PPC (ang. Pay Per Click) – co to jest, definicja
- Przekierowanie 302 – co to jest, definicja
- Przekierowanie 301 – co to jest, definicja
- Personalizacja wyników wyszukiwania – co to jest, definicja
- Partial match anchor – co to jest, definicja
- Presell pages – co to jest, definicja
- Pingwin Google – co to jest, definicja
- Pingowanie – co to jest, definicja
- Pozycjonowanie (ang. SEO) – co to jest, definicja
- PLA (ang. Product Listing Ads) – co to jest, definicja
- Performance marketing – co to jest, definicja
- Adsense – co to jest, definicja