Po polsku ruch organiczny. Oznacza wejścia na witrynę pochodzące z kliknięć użytkowników, niepochodzących z odnośników oznaczonych jako reklamy. Aby wejście zostało zakwalifikowane jako organic traffic nie może także być spowodowane poleceniem od kogokolwiek, czy to znajomego, czy to obcą osobę z forum internetowego. Najprościej mówiąc, jest to zatem mniej lub bardziej przypadkowe kliknięcie na dany odnośnik bez wpływu czynników marketingowych. Zazwyczaj obejmuje ono pierwszych 10 wyników z wyszukiwarki.
Jak sprawdzić i zwiększyć organic traffic?
Śledzeniu ruchu na stronie sprzyjają różnego rodzaju narzędzia statystyczne, takie jak Google Analytics. Pozwala ono sprawdzić m.in. to, ile wejść pochodzi z reklam, a ile było przypadkowe. Nie da się tutaj zatem sprawdzić innego rodzaju polecenia, ale żadne narzędzie nie będzie tak dokładne.
Aby w naturalny sposób zwiększyć ruch na stronie, należy zadbać przede wszystkim o optymalizację treści pod kątem wyszukiwarek. Służy temu tzw. SEO. W jego skład wchodzą zasady, jakimi powinno się kierować przy tworzeniu tekstów i właściwie wykonywany pozwala na zwiększenie popularności witryny.
- Landing page
- Link baiting
- Link profile
- Linki naturalne
- Linki sponsorowane
- Linkowanie (ang. Link building), backlink
- Long tail (długi ogon)
- LTV (ang. Lifetime value)
- Marketing automation
- Marketing mobilny
- Media społecznościowe
- Meta tagi
- Marker danych
- Metatag description
- Metatag robots
- Mikroformaty
- Merchant Center
- Meta Keywords
- Mobile Friendly Test
- Organiczne wyniki Google (inaczej bezpłatne, naturalne), Ruch organiczny
- Open Source
- Outbound Marketing
- Optymalizacja pod wyszukiwarki
- Organic Traffic
- Performance marketing
- PLA (ang. Product Listing Ads)
- Pozycjonowanie (ang. SEO)
- PPC (ang. Pay Per Click)
- Page Rank
- Pingowanie
- Pingwin Google
- Pressel Pages
- Partial Match Anchor
- Personalizacja wyników wyszukiwania
- Przekierowanie 301
- Przekierowanie 302
- Reklama displayowa
- Remarketing (Retargeting)
- Responsive Web Design (RWD)
- Robots.txt
- RODO
- ROI (ang. return on investment – zwrot z inwestycji)
- ROPO (ang. research online, purchase offline)
- Rankbrain
- RDFa
- Referrer
- Rich Snippets
- SEM (Search Engine Marketing)
- SEO (Search Engine Optimisation)
- SERP – (Search Engine Result Page)
- Sitemap xml
- SMO (Social Media Optimization)
- SSL (ang. Secure Sockets Layer)
- Strona docelowa
- SAAS
- Semrush
- Seznam
- Snippet
- Subdomena
- System Wymiany Linków SWL
- SEA - Search Engine Advertising
- Search Engine Reputation
- Search Quality Team
- Site-Wide link
- Spam
- Speed Update
- Supplemental Index