słownik pojęć marketingowych
Organic traffic – co to jest, definicja
Organic traffic – definicja. Co to jest?

Po polsku ruch organiczny. Oznacza wejścia na witrynę pochodzące z kliknięć użytkowników, niepochodzących z odnośników oznaczonych jako reklamy. Aby wejście zostało zakwalifikowane jako organic traffic nie może także być spowodowane poleceniem od kogokolwiek, czy to znajomego, czy to obcą osobę z forum internetowego. Najprościej mówiąc, jest to zatem mniej lub bardziej przypadkowe kliknięcie na dany odnośnik bez wpływu czynników marketingowych. Zazwyczaj obejmuje ono pierwszych 10 wyników z wyszukiwarki.
Jak sprawdzić i zwiększyć organic traffic?
Śledzeniu ruchu na stronie sprzyjają różnego rodzaju narzędzia statystyczne, takie jak Google Analytics. Pozwala ono sprawdzić m.in. to, ile wejść pochodzi z reklam, a ile było przypadkowe. Nie da się tutaj zatem sprawdzić innego rodzaju polecenia, ale żadne narzędzie nie będzie tak dokładne.
Aby w naturalny sposób zwiększyć ruch na stronie, należy zadbać przede wszystkim o optymalizację treści pod kątem wyszukiwarek. Służy temu tzw. SEO. W jego skład wchodzą zasady, jakimi powinno się kierować przy tworzeniu tekstów i właściwie wykonywany pozwala na zwiększenie popularności witryny.
-
l
- LTV (ang. Lifetime value) – co to jest, definicja
- Long tail (długi ogon) – co to jest, definicja
- Linkowanie (ang. Link building), backlink – co to jest, definicja
- Linki sponsorowane – co to jest, definicja
- Linki naturalne – co to jest, definicja
- Link profile – co to jest, definicja
- Link baiting – co to jest, definicja
- Landing page – co to jest, definicja
-
m
- Mobile Friendly Test – co to jest, definicja
- Meta keywords – co to jest, definicja
- Merchant Center – co to jest, definicja
- Mikroformaty – co to jest, definicja
- Metatag robots – co to jest, definicja
- Metatag description – co to jest, definicja
- Marker danych – co to jest, definicja
- Meta tagi – co to jest, definicja
- Media społecznościowe – co to jest, definicja
- Marketing mobilny – co to jest, definicja
- Marketing automation – co to jest, definicja
- n
-
O
- Organiczne wyniki Google (inaczej bezpłatne, naturalne), Ruch organiczny
- Organic traffic – co to jest, definicja
- Optymalizacja pod wyszukiwarki – co to jest, definicja
- Outbound marketing – co to jest, definicja
- Open Source – co to jest, definicja
- Organiczne wyniki Google (inaczej bezpłatne, naturalne), Ruch organiczny
-
p
- SEA (Search Engine Advertising) – co to jest, definicja
- Page rank – co to jest, definicja
- PPC (ang. Pay Per Click) – co to jest, definicja
- Przekierowanie 302 – co to jest, definicja
- Przekierowanie 301 – co to jest, definicja
- Personalizacja wyników wyszukiwania – co to jest, definicja
- Partial match anchor – co to jest, definicja
- Presell pages – co to jest, definicja
- Pingwin Google – co to jest, definicja
- Pingowanie – co to jest, definicja
- Pozycjonowanie (ang. SEO) – co to jest, definicja
- PLA (ang. Product Listing Ads) – co to jest, definicja
- Performance marketing – co to jest, definicja
- Adsense – co to jest, definicja
-
r
- Rich snippets – co to jest, definicja
- Referrer – co to jest, definicja
- RDFa – co to jest, definicja
- Rankbrain – co to jest, definicja
- ROPO (ang. research online, purchase offline) – co to jest, definicja
- ROI (ang. return on investment – zwrot z inwestycji) – co to jest, definicja
- RODO – co to jest, definicja
- Robots.txt – co to jest, definicja
- Responsive Web Design (RWD) – co to jest, definicja
- Remarketing (Retargeting) – co to jest, definicja
- Reklama displayowa – co to jest, definicja