fbpx

słownik pojęć marketingowych

Organic traffic – co to jest, definicja

Organic traffic – definicja. Co to jest?

Organic traffic - co to jest, definicja

Po polsku ruch organiczny. Oznacza wejścia na witrynę pochodzące z kliknięć użytkowników, niepochodzących z odnośników oznaczonych jako reklamy. Aby wejście zostało zakwalifikowane jako organic traffic nie może także być spowodowane poleceniem od kogokolwiek, czy to znajomego, czy to obcą osobę z forum internetowego. Najprościej mówiąc, jest to zatem mniej lub bardziej przypadkowe kliknięcie na dany odnośnik bez wpływu czynników marketingowych. Zazwyczaj obejmuje ono pierwszych 10 wyników z wyszukiwarki.

Jak sprawdzić i zwiększyć organic traffic?

Śledzeniu ruchu na stronie sprzyjają różnego rodzaju narzędzia statystyczne, takie jak Google Analytics. Pozwala ono sprawdzić m.in. to, ile wejść pochodzi z reklam, a ile było przypadkowe. Nie da się tutaj zatem sprawdzić innego rodzaju polecenia, ale żadne narzędzie nie będzie tak dokładne.
Aby w naturalny sposób zwiększyć ruch na stronie, należy zadbać przede wszystkim o optymalizację treści pod kątem wyszukiwarek. Służy temu tzw. SEO. W jego skład wchodzą zasady, jakimi powinno się kierować przy tworzeniu tekstów i właściwie wykonywany pozwala na zwiększenie popularności witryny.