słownik pojęć marketingowych
Marketing mobilny – co to jest, definicja
Czym jest marketing mobilny? Jak wykorzystać go do promocji firmy i działań reklamowych?

Nowoczesny marketing mobilny to forma promocji wykorzystująca urządzenia przenośne do dystrybucji treści marketingowych i pozyskiwania nowych klientów oraz budowy wizerunku marki.
Do komunikacji wykorzystywane są m.in. strony internetowe oraz aplikacje uruchamiane na smartfonach, tabletach czy ultrabookach.
Dzięki możliwości ustalenia precyzyjnej lokalizacji użytkownika sprzętu marketerzy mogą efektywnie promować lokalne przedsiębiorstwa, kierując przekaz zarówno do mieszkańców danego obszaru, jak i osób podróżujących w tym rejonie.
Narzędzia marketingu mobilnego
Rozwój nowych technologii przyniósł również nowe narzędzia marketingu mobilnego, z jakich mogą korzystać firmy:
- Aplikacje – duże przedsiębiorstwa coraz częściej decydują się na budowę własnych rozwiązań technologicznych, które pozwalają na zakup produktów lub korzystanie z ich usług przy pomocy telefonu. Stanowią również bardzo dobre rozwiązanie w przypadku tworzenia programów lojalnościowych.
- Voicemailing – jedną z metod promocji zaliczaną do marketingu mobilnego są automatyczne komunikaty głosowe zapraszające do zapoznania się z ofertą czy udziału w konkursie.
- Advergaming – polega na tworzeniu gier na smartfony i tablety związanych z danym brandem. Pozwalają one na zwiększenie świadomości marki i promowanie jej wizerunku. Najczęściej są elementem szeroko zakrojonych kampanii reklamowych.
- Reklama mobilna – do tej kategorii zaliczamy wszelkiego rodzaju treści promocyjne w mediach społecznościowych, aplikacjach czy sieci Google Ads zoptymalizowane pod kątem odbiorców korzystających z urządzeń przenośnych.
- SMS – wysyłanie krótkich wiadomości tekstowych (lub graficznych MMS) to podstawowa forma promocji marek w przypadku mobile. Jej skuteczność jest oceniana na 99%.
Do mobile marketingu zaliczamy także wykorzystanie technologii beaconów, geofencingu czy rozszerzonej rzeczywistości oraz VR.
-
k
- KPI – (ang. Key Performance Indicator) – co to jest, definicja
- Konwersja, Współczynnik konwersji, Optymalizacja Konwersji – co to jest
- Komenda cache – co to jest, definicja
- Kliknięcie – co to jest, definicja
- Keyword stuffing – co to jest, definicja
- Keyword density – co to jest, definicja
- Katalog stron – co to jest, definicja
- Karty rozszerzone – co to jest, definicja
-
l
- LTV (ang. Lifetime value) – co to jest, definicja
- Long tail (długi ogon) – co to jest, definicja
- Linkowanie (ang. Link building), backlink – co to jest, definicja
- Linki sponsorowane – co to jest, definicja
- Linki naturalne – co to jest, definicja
- Link profile – co to jest, definicja
- Link baiting – co to jest, definicja
- Landing page – co to jest, definicja
-
m
- Mobile Friendly Test – co to jest, definicja
- Meta keywords – co to jest, definicja
- Merchant Center – co to jest, definicja
- Mikroformaty – co to jest, definicja
- Metatag robots – co to jest, definicja
- Metatag description – co to jest, definicja
- Marker danych – co to jest, definicja
- Meta tagi – co to jest, definicja
- Media społecznościowe – co to jest, definicja
- Marketing mobilny – co to jest, definicja
- Marketing automation – co to jest, definicja
- n
-
O
- Organiczne wyniki Google (inaczej bezpłatne, naturalne), Ruch organiczny
- Organic traffic – co to jest, definicja
- Optymalizacja pod wyszukiwarki – co to jest, definicja
- Outbound marketing – co to jest, definicja
- Open Source – co to jest, definicja
- Organiczne wyniki Google (inaczej bezpłatne, naturalne), Ruch organiczny
-
p
- SEA (Search Engine Advertising) – co to jest, definicja
- Page rank – co to jest, definicja
- PPC (ang. Pay Per Click) – co to jest, definicja
- Przekierowanie 302 – co to jest, definicja
- Przekierowanie 301 – co to jest, definicja
- Personalizacja wyników wyszukiwania – co to jest, definicja
- Partial match anchor – co to jest, definicja
- Presell pages – co to jest, definicja
- Pingwin Google – co to jest, definicja
- Pingowanie – co to jest, definicja
- Pozycjonowanie (ang. SEO) – co to jest, definicja
- PLA (ang. Product Listing Ads) – co to jest, definicja
- Performance marketing – co to jest, definicja
- Adsense – co to jest, definicja