fbpx

SŁOWNIK POJĘĆ W MARKETINGU

Kanały pozyskiwania użytkowników, czyli co to?

Na czym polegają Kanały pozyskiwania użytkowników?

Definicja

Kanały pozyskiwania użytkowników, czy też klientów to wszystkie działania marketingowe, które prowadzą do uzyskania nowego odbiorcy usług lub produktów. Istnieje wiele sposobów i rodzajów kanałów, które warto dostosować do specyfiki branży oraz grupy docelowej, aby podjęte działania marketingowe przyniosły efekty.

3 ciekawostki o kanałach pozyskiwania użytkowników

1. Pozycjonowanie SEO a pozyskiwanie użytkowników

Jednym z popularnych kanałów pozyskiwania użytkowników jest pozycjonowanie SEO. Dostosowanie strony internetowej danego przedsiębiorstwa do wymagań Google, które gwarantują lepszą widoczność w wynikach wyszukiwania, znacznie przyczynia się do zwiększenia ruchu na stronie, a co za tym idzie również i sprzedaży. Ponadto pojawienie się danej witryny na wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania sprawia, że wzbudza ona zaufanie wśród użytkowników. Trzeba jednak mieć na uwadze, że pozycjonowanie SEO wymaga odpowiedniej wiedzy oraz narzędzi, aby osiągnąć większą widoczność w Google.

2. Media społecznościowe

Kolejnym potężnym kanałem pozyskiwania użytkowników są media społecznościowe. W dobie Internetu reklama na popularnych portalach jest bardzo skuteczna. Co więcej, jest to także dość prosty sposób na udostępnianie treści promujących, a także zaangażowanie użytkowników przykładowo w dyskusję na temat danego produktu. Najbardziej popularne portale w mediach społecznościowych, gdzie warto zamieszczać treści reklamowe to:

  • Facebook,
  • TikTok,
  • Instagram,
  • LinkedIn.

Działania marketingowe oparte na tych portalach społecznościowych pozwalają w szybkim czasie dotrzeć do szerokiego grona użytkowników.

3. E-mail marketing

Przedsiębiorstwa, które szukają bardziej osobistych kanałów pozyskiwania użytkowników, mogą skorzystać z e-mail marketingu. Wiadomości e-mail są kierowane w kampanii reklamowej do konkretnych użytkowników. Jednak, aby ten sposób przyniósł efekty, treść maila musi być spersonalizowana dla konkretnej grupy odbiorców.