słownik pojęć marketingowych
Long tail (długi ogon) – co to jest, definicja
Long tail (długi ogon) – definicja. Co to jest?

Fraza kluczowa składająca się z co najmniej kilku słów, wyszukiwana znacznie rzadziej, niż podstawowe keywordy. Fraza typu długi ogon zazwyczaj zawiera w sobie przymiotniki i słowa dokładnie określające specyfikację poszukiwanej usługi czy produktu. Przykładem long taila może być na przykład „tania ekstrakcja ósemek Kraków Dębniki” czy „czarne dżinsy rurki z wysokim stanem”.
Dlaczego warto stosować frazy typu long tail (długi ogon)?
Takie frazy pozyskują mniej kliknięć, niż podstawowe, jednak łatwo można wypozycjonować pod nie podstronę. Wszystko dlatego, że są wpisywane są wyszukiwarkę przez osoby, które mają dokładnie określone oczekiwania. W związku z tym, jeśli dana strona zostanie powiązana z danym long tailem, istnieje znacznie większe prawdopodobieństwo, że użytkownik ją odwiedzi.
W ten sposób frazy typu długi ogon odpowiadają za znaczną część ruchu organicznego na witrynie. Pozycjonerzy zazwyczaj stosują keywordy long tail w połączeniu z krótkimi mniej szczegółowymi frazami, co pozwala na osiągnięcie pożądanej pozycji na stronie i wygenerowanie dostatecznego ruchu.
- i
-
k
- KPI – (ang. Key Performance Indicator) – co to jest, definicja
- Konwersja, Współczynnik konwersji, Optymalizacja Konwersji – co to jest
- Komenda cache – co to jest, definicja
- Kliknięcie – co to jest, definicja
- Keyword stuffing – co to jest, definicja
- Keyword density – co to jest, definicja
- Katalog stron – co to jest, definicja
- Karty rozszerzone – co to jest, definicja
-
l
- LTV (ang. Lifetime value) – co to jest, definicja
- Long tail (długi ogon) – co to jest, definicja
- Linkowanie (ang. Link building), backlink – co to jest, definicja
- Linki sponsorowane – co to jest, definicja
- Linki naturalne – co to jest, definicja
- Link profile – co to jest, definicja
- Link baiting – co to jest, definicja
- Landing page – co to jest, definicja
-
m
- Mobile Friendly Test – co to jest, definicja
- Meta keywords – co to jest, definicja
- Merchant Center – co to jest, definicja
- Mikroformaty – co to jest, definicja
- Metatag robots – co to jest, definicja
- Metatag description – co to jest, definicja
- Marker danych – co to jest, definicja
- Meta tagi – co to jest, definicja
- Media społecznościowe – co to jest, definicja
- Marketing mobilny – co to jest, definicja
- Marketing automation – co to jest, definicja
- n
-
O
- Organiczne wyniki Google (inaczej bezpłatne, naturalne), Ruch organiczny
- Organic traffic – co to jest, definicja
- Optymalizacja pod wyszukiwarki – co to jest, definicja
- Outbound marketing – co to jest, definicja
- Open Source – co to jest, definicja
- Organiczne wyniki Google (inaczej bezpłatne, naturalne), Ruch organiczny