fbpx

słownik pojęć marketingowych

Long tail (długi ogon) – co to jest, definicja

Long tail (długi ogon) – definicja. Co to jest?

Long tail (długi ogon) – definicja. Co to jest?

Fraza kluczowa składająca się z co najmniej kilku słów, wyszukiwana znacznie rzadziej, niż podstawowe keywordy. Fraza typu długi ogon zazwyczaj zawiera w sobie przymiotniki i słowa dokładnie określające specyfikację poszukiwanej usługi czy produktu. Przykładem long taila może być na przykład „tania ekstrakcja ósemek Kraków Dębniki” czy „czarne dżinsy rurki z wysokim stanem”.

Dlaczego warto stosować frazy typu long tail (długi ogon)?

Takie frazy pozyskują mniej kliknięć, niż podstawowe, jednak łatwo można wypozycjonować pod nie podstronę. Wszystko dlatego, że są wpisywane są wyszukiwarkę przez osoby, które mają dokładnie określone oczekiwania. W związku z tym, jeśli dana strona zostanie powiązana z danym long tailem, istnieje znacznie większe prawdopodobieństwo, że użytkownik ją odwiedzi.

W ten sposób frazy typu długi ogon odpowiadają za znaczną część ruchu organicznego na witrynie. Pozycjonerzy zazwyczaj stosują keywordy long tail w połączeniu z krótkimi mniej szczegółowymi frazami, co pozwala na osiągnięcie pożądanej pozycji na stronie i wygenerowanie dostatecznego ruchu.