fbpx

SŁOWNIK POJĘĆ W MARKETINGU

Local Pack, czyli co to?

Na czym polega Local Pack?

Definicja

Local Pack to jedna z funkcji Google, która przedstawia wyniki zapytań lokalnych znajdujące się najbliżej w okolicy. Składa się z mapy i trzech firm, których profil działalności jest zgodny z zapytaniem użytkownika.

3 ciekawostki o Local Pack

1. Informacje znajdujące się w Local Pack

Najczęściej funkcja Local Pack ma zastosowanie, gdy użytkownik szuka konkretnej usługi lub produktu w określonym obszarze. Dla przykładu po wpisaniu frazy fryzjer Kraków pojawią się trzy wyniki. Zawierają one nazwę lokalu, adres, godziny otwarcia, zdjęcia, a także opinie klientów. Oczywiście możliwe jest także poznanie tych informacji, nie tylko o trzech firmach, ale też po kliknięciu w pole Więcej miejsc wyświetli się znacznie obszerniejsza lista zakładów fryzjerskich w Krakowie.

To, jakie firmy pokażą się w wynikach wyszukiwania, zależy przede wszystkim od lokalizacji. Dlatego też Local Pack, który się wyświetli, może być inny dla różnych użytkowników.

2. Korzyści Local Pack

Funkcja Local Pack daje wiele korzyści zarówno dla firm, które z niej korzystają, jak i dla samych użytkowników Internetu. Przede wszystkim przedsiębiorstwa znajdujące się w Local Pack zyskują:

  • więcej ruchu organicznego,
  • uwagę i zainteresowanie potencjalnych lokalnych klientów,
  • zwiększenie liczby klientów poprzez wyświetlanie się w czołówce wyników Google,
  • zwiększony ruch na stronie z urządzeń mobilnych.

Natomiast użytkownicy dzięki funkcji Local Pack szybko mogą sprawdzić:

  • w jakich godzinach dany lokal jest czynny,
  • jakie opinie posiada dana firma i czy warto z jej usług skorzystać,
  • dokładny adres,
  • aktualny telefon.

Dzięki temu Local Pack cieszy się ogromną popularnością, a firmy coraz częściej decydują się na korzystanie z tej funkcji w celu zwiększenia grona swoich klientów.

3. Jak korzystać z Local Pack?

Przede wszystkim, aby firma mogła korzystać z zalet Local Pack musi posiadać profil Google Moja Firma. Ważne jest także, aby w tym profilu uzupełnić wszystkie kluczowe informacje adresowe, godziny pracy, podać stronę internetową oraz aktualny numer telefonu. Warto także zadbać o optymalizację słów kluczowych pod kątem lokalnym, a także o pozytywne oceny oraz opinie klientów.