fbpx

SŁOWNIK POJĘĆ W MARKETINGU

Link reclamation, czyli co to?

Na czym polega Link reclamation?

Definicja

Link reclamation to działania, które polegają na wykryciu, a następnie naprawieniu lub zastąpieniu niedziałających linków. Są to linki, które kiedyś prowadziły do danej strony, ale obecnie z nieznanych powodów przestały działać.

3 ciekawostki o link reclamation

1. Czy warto podejmować działania link reclamation?

Link reclamation jest polecany przede wszystkim w sytuacjach, gdy zepsuty link miał duże znaczenie dla pozycjonowania strony. Jeżeli z powodu uszkodzenia nie działa poprawnie, wtedy nie przenosi mocy SEO. Dla danej witryny może to być duża strata, a nawet osłabienie pozycji w wynikach wyszukiwania. Dlatego też w przypadku uszkodzenia znaczących linków, działania naprawcze są jak najbardziej uzasadnione oraz opłacalne.

2. Przyczyny utraty linków

Przyczyny uszkodzeń linków mogą być bardzo odmienne. Można jednak wyróżnić kilka najczęściej pojawiających się powodów. Są to:

  • usunięcie podstrony, na której był umieszczony link,
  • stosowanie przekierowania 301,
  • usunięcie strony z indeksu Google,
  • usunięcie tekstu, w którym znajdował się link.

Dodatkowo utrata linków może być spowodowana przez zmodyfikowanie adresu URL oraz brak aktualizacji platformy.

3. Wykrywanie uszkodzonych linków

Aby móc w miarę szybko sprawdzić, czy linki nie są uszkodzone, można posłużyć się narzędziami od Google. Te najbardziej popularne to:

  • DeepCrawl,
  • Site Explorer od Ahrefs,
  • Google Analytics.
  • Majestic.

Wykorzystując dostępne programy, można w automatyczny sposób dokonać naprawy uszkodzonego linka. Jednak trzeba mieć na uwadze, że proces naprawy może się różnić w zależności od tego, jaki jest powód uszkodzenia. Ponadto może się okazać, że naprawa linka nie jest możliwa. W takiej sytuacji właściciel strony może podjąć decyzję o zastąpieniu go innym bądź całkowitym usunięciu odnośnika.

Posługując się narzędziami do analizy linków, można regularnie sprawdzać ich poprawność, a tym samym zapobiec utracie ruchu na stronie w przypadku szybkiej reakcji i naprawy uszkodzonego linka.