fbpx

SŁOWNIK POJĘĆ W MARKETINGU

Link graficzny, czyli co to?

Na czym polega Link graficzny?

Definicja

Link graficzny to odnośnik, który przekierowuje na konkretną stronę. Jednak nie jest to tradycyjna forma tekstu, a grafika. Po kliknięciu w zdjęcie, czy obraz użytkownik zostaje przeniesiony do innej witryny.

2 ciekawostki o linku graficznym

1. Link graficzny a atrybut alt

Wartościowe i wysokiej jakości strony internetowe implementują grafikę z atrybutem alt. Jest to alternatywny tekst, który zostanie wyświetlony w sytuacji, gdy obraz lub zdjęcie nie załaduje się na stronie. Jest to duże ułatwienie w nawigacji, ale też sposób, aby przemycić słowa kluczowe w naturalny sposób. Dlatego też decydując się na umieszczenie linku graficznego na stronie internetowej, warto wdrożyć także atrybut alt.

2. Najważniejsze zasady umieszczania linków graficznych

Linki graficzne mogą mieć różną postać. Jednak trzeba zwrócić uwagę na rozmiar grafiki. Duże pliki mogą spowolnić ładowanie się strony, a także zniechęcić użytkownika do dalszego pozostania na niej. Z tego powodu szczególnie w przypadku dużej grafiki, należy skorzystać z kompresji, która zmniejszy rozmiar bez utraty jakości. Ponadto linki graficzne powinny być spójne z całą stroną pod względem designu, ale też i tematyki. Dobrze by grafika była atrakcyjna, a sam link ułatwiał nawigację po stronie.

Na sam koniec istotne jest sprawdzenie, czy zaimplementowany w grafice link działa poprawnie, czyli czy jest dobrze osadzony w kodzie. Dzięki temu zyska się pewność, że link graficzny jest widoczny dla robotów Google.