fbpx

SŁOWNIK POJĘĆ W MARKETINGU

Linki sponsorowane, czyli co to?

Na czym polegają Linki sponsorowane?

Definicja

Linki sponsorowane w dużym uproszczeniu to płatne odnośniki do innych stron internetowych. Znajdują się one pod lub nad organicznymi wynikami wyszukiwania. Jest to jedna z bardziej popularnych form promocji w Internecie, która może być wykorzystywana niemalże przez każde przedsiębiorstwo.

3 ciekawostki o linkach sponsorowanych

1. Zalety używania linków sponsorowanych

Linki sponsorowane jako forma reklamy mają wiele korzyści. Przede wszystkim sposób ich wyświetlania, a więc u góry lub na dole wyników wyszukiwania, jest nienachalny i dość dyskretny. Przez to użytkownicy niekiedy nawet nie są świadomi, że weszli na stronę przez link sponsorowany. Ponadto do innych korzyści tego rodzaju odnośników zalicza się:

  • możliwość dotarcia do bardzo szerokiego grona użytkowników,
  • szybkość dotarcia do użytkowników,
  • płatność tylko za określone i pożądane akcje, jak przykładowo kliknięcie.

Co więcej, linki sponsorowane umożliwiają nielimitowaną ilość promowanych usług lub produktów. Można także w prosty sposób monitorować ich skuteczność przy użyciu dostępnych narzędzi Google.

2. Zasada działania linków sponsorowanych

Użytkownik po wpisaniu w pole wyszukiwarki konkretnego słowa lub frazy otrzymuje powiązanie wyniki. Reklamy są wyświetlane na podstawie dopasowania słów kluczowych użytkowników do tych przypisanych w kampanii Google. Jeżeli więc w kampanii znajdzie się dane słowo kluczowe i zostanie ono także wpisane w pole wyszukiwarki, wtedy pojawią się reklamy. Dzięki temu użytkownik otrzymuje dopasowane reklamy, a właściciele witryn stosujących linki sponsorowane docierają do potencjalnych klientów zainteresowanych daną usługą.

3. Rodzaje linków sponsorowanych

Rozróżnia się dwa podstawowe rodzaje linków sponsorowanych. Są to linki tekstowe oraz z grafiką. Te pierwsze wyświetlają się po wpisaniu konkretnej frazy w formie tekstu. Druga z wersji to reklamy, które wyświetlane są w ramach kampanii Google Shopping z boku lub nad wynikami organicznymi. Dodatkowo poza treścią zawierają one zdjęcia produktów.