fbpx

SŁOWNIK POJĘĆ W MARKETINGU

Lead Magnet, czyli co to?

na czym polega Lead Magnet

Definicja

Lead Magnet to określenie używane w marketingu. Oznacza darmowy przedmiot bądź usługę, która jest oferowana po to, aby zachęcić użytkowników do udostępnienia danych takich jak numer telefonu, czy też adres e-mail. Lead Magnet powinien więc być czymś i wartościowym dla użytkownika.

3 ciekawostki o Lead Magnet

1. Formy Lead Magnet

Lead Magnet może mieć różnorodną postać. Do tych najbardziej skutecznych, za które użytkownicy udostępniają swoje dane zalicza się:

  • treści edukacyjne,
  • gotowce do pobrania,
  • treści rozrywkowe,
  • próbki,
  • treści dla członków społeczności,
  • darmowa konsultacja,
  • próbna subskrypcja.

Dodatkowo często wykorzystywane są rabaty, darmowe kursy, a także webinary. Tworząc Lead Magnet, trzeba pamiętać, aby dostosować go do grupy docelowej.

2. Zasady tworzenia dobrego Lead Magnet

Skuteczność Lead Magnet jest uzależniona przede wszystkim od jego formy oraz sposobu, w jaki jest oferowany odpowiedniej grupie docelowej. Dlatego też decydując się na tą formę pozyskania danych od użytkowników, należy:

  • odwoływać się do potrzeb oraz wyzwań odbiorcy,
  • oferować szybkie uzyskanie korzyści,
  • proponować konkretne korzyści dopasowanej grupie docelowej,
  • pamiętać o przejrzystości i łatwym odbiorze Lead Magnetu,
  • udostępniać Lead Magnet od ręki,
  • kreować wizerunek oferenta Lead Magnet jako specjalisty.

Dodatkowo dobrze, by Lead Magnet ukazywał wyjątkowość danej oferty, a także jasno przedstawiał to, co użytkownik zyska, podając w zamian dane.

3. Zalety stosowania Lead Magnet

Lead Magnet to działania marketingowe, które ułatwiają pracę marketerów oraz przedsiębiorców. Wszystko ze względu na to, że uzyskanie adresu mailowego danego użytkownika sprawia, że może on przekształcić się w klienta. Ponadto posiadając adres mailowy, możliwe jest kierowanie spersonalizowanych kampanii reklamowych do użytkowników. Z kolei dostarczanie wartościowych treści potencjalnym klientom pozwala na budowanie pozytywnego wizerunku marki.