fbpx

SŁOWNIK POJĘĆ W MARKETINGU

Jump Page, czyli co to?

Na czym polega Jump Page?

Definicja

Jump Page to strony przejściowe, które pozycjonowane są na konkretnie określone słowa kluczowe. Zazwyczaj pozycjonowanie to odbywa się przy użyciu niedozwolonych technik, po to, aby przekierować użytkownika na inną docelową domenę w celu szybkiego zwiększenia ruchu organicznego.

3 ciekawostki o Jump Page

1. Zasada działania Jump Page

Celem stron przejściowych jest zwrócenie uwagi użytkownika, a następnie przekierowanie na inną witrynę, która nie jest zgodna z wynikiem, jaki chciał otrzymać. W większości przypadków strona, która pojawia się po kliknięciu w link ma zupełnie inną zawartość tematyczną, niż tą pożądaną. Uwaga przyciągana jest poprzez chociażby interaktywne elementy na stronie internetowej, które zachęcają do kliknięcia w nie. Działanie Jump Page oparte jest kod JavaScript, który właśnie pozwala na tworzenie interaktywnych stron internetowych. 

2. Jump Page a SEO

Technika strony przejściowej zaliczana jest do niedozwolonych praktyk Black Hat SEO. Wszystko ze względu na to, że ma ona na celu manipulację wynikami oraz oszukiwanie przeglądarek. Obecnie Google stosuje wiele algorytmów, które wykrywają działania Jump Page. Konsekwencją wykrycia i stosowania tej techniki, będzie nałożenie na witrynę docelową, a także przejściową filtra lub bana. To z kolei sprawi, że strona www nie będzie widoczna w wynikach wyszukiwania na wysokich pozycjach, co w efekcie spowoduje spadek ruchu i liczby odwiedzin.

3. Czy warto stosować Jump Page?

Jako że Jump Page to techniki niedozwolone, ich stosowanie powinno ograniczyć się do minimum, by nie narazić się na nałożenie kary przez Google. Aby upewnić się, że stworzona strona nie zostanie potraktowana przez algorytmy Google jako przejściowa, należy sprawdzić, czy posiada ona wartość dla użytkowników, czy treści są szczegółowe i merytoryczne, a także czy sama witryna nie została stworzona tylko po to, przyciągać użytkowników i odsyłać ich do innych podstron.