fbpx

SŁOWNIK POJĘĆ W MARKETINGU

Kary wyszukiwarki, czyli co to?

Na czym polegają Kary wyszukiwarki?

Definicja

Działania niezgodne z polityką Google i zaliczane do Black Hat SEO niosą za sobą konsekwencje w postaci nakładania kar wyszukiwarki. Wykrywaniem tego rodzaju praktyk oraz nakładaniem kar zajmują się algorytmy Google. Są bardzo efektywne, a ciągle udoskonalana ich praca sprawia, że ogromna część nieuczciwych praktyk jest obecnie karana.

3 ciekawostki o karach wyszukiwarki

1. Przykłady działań, za które nakładana jest kara wyszukiwarki

Google określiło szereg działań, które są dopuszczalne, a które zakazane w przypadku optymalizacji wyszukiwania. Najczęściej dana strona internetowa może otrzymać karę za takie techniki, jak:

· tworzenie fałszywych stron przekierowujących do innych witryn,

· ukrywanie tekstu,

· nadmierna ilość słów kluczowych,

· niska jakość publikowanych treści,

· powielanie treści już istniejących,

· stosowanie nienaturalnych linków.

Ponadto do technik Black Hat SEO zalicza się nadużywanie danych strukturalnych, farmy linków, a także spamowanie w komentarzach.

2. Filtry kar wyszukiwarek

Jednym z rodzajów filtrów Google są tak zwane kary ręczne. Są one nakładane przez osoby zatrudnione w dziale Search Quality Team. Ich zadaniem jest weryfikacja strony www pod kątem stosowania niedozwolonych praktyk. Jeżeli pracownik Google dostrzeże, że dana witryna stosuje techniki zaliczane do Black Hat SEO, nałoży na nią karę. W tym wypadku właściciel strony o tym fakcie zostanie poinformowany w panelu Google Search Console.

Drugą metodą nakładania kar wyszukiwarek, jest filtr algorytmiczny. Nakładany jest on automatycznie po wykryciu nieuczciwych praktyk przez roboty wyszukiwarki Google. W odróżnieniu od ręcznego, tutaj właściciel strony nie otrzyma żadnej informacji, że filtr został nałożony.

3. Rodzaje kar wyszukiwarek

Rozróżnia się dwa rodzaje kar, jakie nakładane są przez wyszukiwarki. Pierwszy z nich to wspomniany wyżej filtr. Ten rodzaj kary nie powoduje, że dana strona całkowicie zniknie z zasobów wyszukiwarki. Jednak jej pozycja zostanie znacznie osłabiona poprzez zmniejszenie znaczenia słów kluczowych.

Drugi rodzaj kary to Ban. Jest to najwyższa kara, ponieważ związana jest z całkowitym usunięciem witryny z zasobów wyszukiwarki Google, co może skutkować utratą większości klientów, którzy trafiają na daną stronę internetową właśnie dzięki wyszukiwarce Google.