fbpx

SŁOWNIK POJĘĆ W MARKETINGU

KISS, czyli co to?

Na czym polega KISS?

Definicja

KISS to jedna z reguł, która dotyczy projektowania przekazów marketingowych, stron internetowych oraz jeszcze wielu innych. Rozwinięciem skrótu KISS jest Keep It Simple, Stupid, co oznacza maksymalne uproszczenie przekazu w czasie działań promocyjnych marki.

3 ciekawostki o KISS

1. Najważniejsze zasady tworzenia treści według KISS

Zgodnie z regułą KISS treści i komunikaty powinny być proste, przejrzyste i czytelne. Aby to zrobić, należy między innymi wystrzegać się używania skomplikowanego języka i trudnych słów. Do innych podstawowych zasad tworzenia treści według zasady KISS zalicza się:

  • używanie przystępnych komunikatów,
  • tworzenie przejrzystych, prostych, ale nie prostackich treści niezależnie od branży.

Szczególnie trudnym wyzwaniem może okazać się pisanie treści zgodnie z zasadą KISS przez specjalistów z danej branży. Wszystko ze względu na to, że powinno się unikać specjalistycznych określeń, które są charakterystyczne dla danego sektora i mogą nie być zrozumiałe dla użytkowników.

2. Wykorzystanie KISS

Zasady KISS można wdrożyć nie tylko w przypadku projektowania reklamy. Jest to reguła wykorzystywana w wielu dziedzinach, także w życiu codziennym. Najczęściej zastosowanie znajduje w:

  • projektowaniu stron internetowych,
  • systemach marketing automation,
  • tworzeniu treści na strony www,
  • przygotowaniu wizualnych materiałów promocyjnych.

Ponadto kierując się regułą KISS, można tworzyć wartościowe przekazy i publikować je w mediach społecznościowych i znanych portalach w postaci postów.

3. Zalety reguły KISS

Maksymalne uproszczenie przekazu niesie ze sobą wiele korzyści. Przede wszystkim jasne i zrozumiałe treści trafiają do szerszej grupy odbiorców, a co za tym idzie, zwiększają skuteczność działań marketingowych. Lepsze zrozumienie treści z kolei skłania potencjalnych klientów do skorzystania z oferty. Ponadto do korzyści reguły KISS zaliczyć można także:

  • możliwość dotarcia do bardzo zróżnicowanej grupy docelowej,
  • opcję wykorzystania opracowanych materiałów w różnych kanałach komunikacji, zarówno w reklamie w telewizji, postach, jak i na billboardach,
  • budowanie pozytywnego wizerunku marki.

Szybki i prosty odbiór reklam sprawia, że zapadają w pamięci, a odbiorcy zapoznają się z całą treścią przekazu.