Zagęszczenie słów kluczowych w treści czy w dokumencie hipertekstowym. Keyword density określa procentową zawartość słów kluczowych w stosunku do całkowitej liczby słów contentu. Jest to jeden z najważniejszych wskaźników stosowanych w pozycjonowaniu. Keyword density ma bardzo istotny wpływ na widoczność strony w wyszukiwarce, jak również koszt przeprowadzanych w Internecie kampanii reklamowych.
Jaka keyword density dobrze wypozycjonuje stronę?
Nie ma określonej zasady, wskazującej zakres wartości keyword density, która pomoże w dobrym wypozycjonowaniu witryny. Wskazówki nie sposób znaleźć w wytycznych Google ani innych wyszukiwarek. Pozycjoner ma za zadanie znaleźć balans między całkowitą zawartością, a nasyceniem słów kluczowych.
Nadmierne ich upychanie w dokumencie hipertekstowym – czyli tak zwane keyword stuffing – może prowadzić do ograniczenia widoczności strony w Google, a nawet do bana nałożonego przez ratera czy algorytm. Z kolei niedostateczne wykorzystanie potencjału słów kluczowych może skutkować niską pozycją strony w wynikach wyszukiwania.
- GDN (Google Display Network)
- Geolokalizacja google (geotargeting)
- Google Analytics
- Google Merchant Centre (Centrum Sprzedawców Google)
- Google Mobile Speed Update
- Google Moja Firma (Google for Business)
- Search Console (Google Search Console)
- Graf wiedzy
- gTLD
- GTMetrics
- Karty rozszerzone
- Katalog stron
- Keyword density
- Keyword stuffing
- Kliknięcie
- Komenda cache
- Konwersja, Współczynnik konwersji, Optymalizacja Konwersji - co to jest
- KPI – (ang. Key Performance Indicator)
- Landing page
- Link baiting
- Link profile
- Linki naturalne
- Linki sponsorowane
- Linkowanie (ang. Link building), backlink
- Long tail (długi ogon)
- LTV (ang. Lifetime value)
- Marketing automation
- Marketing mobilny
- Media społecznościowe
- Meta tagi
- Marker danych
- Metatag description
- Metatag robots
- Mikroformaty
- Merchant Center
- Meta Keywords
- Mobile Friendly Test