Zagęszczenie słów kluczowych w treści czy w dokumencie hipertekstowym. Keyword density określa procentową zawartość słów kluczowych w stosunku do całkowitej liczby słów contentu. Jest to jeden z najważniejszych wskaźników stosowanych w pozycjonowaniu. Keyword density ma bardzo istotny wpływ na widoczność strony w wyszukiwarce, jak również koszt przeprowadzanych w Internecie kampanii reklamowych.

Jaka keyword density dobrze wypozycjonuje stronę?

Nie ma określonej zasady, wskazującej zakres wartości keyword density, która pomoże w dobrym wypozycjonowaniu witryny. Wskazówki nie sposób znaleźć w wytycznych Google ani innych wyszukiwarek. Pozycjoner ma za zadanie znaleźć balans między całkowitą zawartością, a nasyceniem słów kluczowych.

Nadmierne ich upychanie w dokumencie hipertekstowym – czyli tak zwane keyword stuffing – może prowadzić do ograniczenia widoczności strony w Google, a nawet do bana nałożonego przez ratera czy algorytm. Z kolei niedostateczne wykorzystanie potencjału słów kluczowych może skutkować niską pozycją strony w wynikach wyszukiwania.