słownik pojęć marketingowych
Linki sponsorowane – co to jest, definicja
Linki sponsorowane – definicja. Co to jest?

Płatne odnośniki do stron internetowych pojawiające się w wynikach wyszukiwania w sposób nieorganiczny na skutek opłacenia kampanii reklamowej. Linki sponsorowane są jawne – łatwo można odróżnić je od organicznych wyników wyszukiwania, ponieważ pojawiają się w nieco innym miejscu i są oznaczone jako reklama.
Dlaczego warto stosować linki sponsorowane?
Umieszczanie linków sponsorowanych w Google za pośrednictwem Google Ads to wygodne rozwiązanie dla reklamodawców, którym zależy na dotarciu do dużej grupy odbiorców zainteresowanych określonym produktem czy usługą. To zgodny z wytycznymi Google sposób na dotarcie do użytkowników.
Co istotne, platforma reklamowa nalicza należne opłaty nie za wyświetlanie reklam w wynikach wyszukiwania, a za kliknięcia. Opłacanie kampanii reklamowej w wynikach wyszukiwania warto połączyć z pozycjonowaniem celem poprawy pozycji strony w wynikach organicznych. W ten sposób, nawet po jej zakończeniu strona będzie widoczna w Google.
- i
-
k
- KPI – (ang. Key Performance Indicator) – co to jest, definicja
- Konwersja, Współczynnik konwersji, Optymalizacja Konwersji – co to jest
- Komenda cache – co to jest, definicja
- Kliknięcie – co to jest, definicja
- Keyword stuffing – co to jest, definicja
- Keyword density – co to jest, definicja
- Katalog stron – co to jest, definicja
- Karty rozszerzone – co to jest, definicja
-
l
- LTV (ang. Lifetime value) – co to jest, definicja
- Long tail (długi ogon) – co to jest, definicja
- Linkowanie (ang. Link building), backlink – co to jest, definicja
- Linki sponsorowane – co to jest, definicja
- Linki naturalne – co to jest, definicja
- Link profile – co to jest, definicja
- Link baiting – co to jest, definicja
- Landing page – co to jest, definicja
-
m
- Mobile Friendly Test – co to jest, definicja
- Meta keywords – co to jest, definicja
- Merchant Center – co to jest, definicja
- Mikroformaty – co to jest, definicja
- Metatag robots – co to jest, definicja
- Metatag description – co to jest, definicja
- Marker danych – co to jest, definicja
- Meta tagi – co to jest, definicja
- Media społecznościowe – co to jest, definicja
- Marketing mobilny – co to jest, definicja
- Marketing automation – co to jest, definicja
- n
-
O
- Organiczne wyniki Google (inaczej bezpłatne, naturalne), Ruch organiczny
- Organic traffic – co to jest, definicja
- Optymalizacja pod wyszukiwarki – co to jest, definicja
- Outbound marketing – co to jest, definicja
- Open Source – co to jest, definicja
- Organiczne wyniki Google (inaczej bezpłatne, naturalne), Ruch organiczny