Płatne odnośniki do stron internetowych pojawiające się w wynikach wyszukiwania w sposób nieorganiczny na skutek opłacenia kampanii reklamowej. Linki sponsorowane są jawne – łatwo można odróżnić je od organicznych wyników wyszukiwania, ponieważ pojawiają się w nieco innym miejscu i są oznaczone jako reklama.

Dlaczego warto stosować linki sponsorowane?

Umieszczanie linków sponsorowanych w Google za pośrednictwem Google Ads to wygodne rozwiązanie dla reklamodawców, którym zależy na dotarciu do dużej grupy odbiorców zainteresowanych określonym produktem czy usługą. To zgodny z wytycznymi Google sposób na dotarcie do użytkowników.

Co istotne, platforma reklamowa nalicza należne opłaty nie za wyświetlanie reklam w wynikach wyszukiwania, a za kliknięcia. Opłacanie kampanii reklamowej w wynikach wyszukiwania warto połączyć z pozycjonowaniem celem poprawy pozycji strony w wynikach organicznych. W ten sposób, nawet po jej zakończeniu strona będzie widoczna w Google.