Płatne odnośniki do stron internetowych pojawiające się w wynikach wyszukiwania w sposób nieorganiczny na skutek opłacenia kampanii reklamowej. Linki sponsorowane są jawne – łatwo można odróżnić je od organicznych wyników wyszukiwania, ponieważ pojawiają się w nieco innym miejscu i są oznaczone jako reklama.
Dlaczego warto stosować linki sponsorowane?
Umieszczanie linków sponsorowanych w Google za pośrednictwem Google Ads to wygodne rozwiązanie dla reklamodawców, którym zależy na dotarciu do dużej grupy odbiorców zainteresowanych określonym produktem czy usługą. To zgodny z wytycznymi Google sposób na dotarcie do użytkowników.
Co istotne, platforma reklamowa nalicza należne opłaty nie za wyświetlanie reklam w wynikach wyszukiwania, a za kliknięcia. Opłacanie kampanii reklamowej w wynikach wyszukiwania warto połączyć z pozycjonowaniem celem poprawy pozycji strony w wynikach organicznych. W ten sposób, nawet po jej zakończeniu strona będzie widoczna w Google.
- Karty rozszerzone
- Katalog stron
- Keyword density
- Keyword stuffing
- Kliknięcie
- Komenda cache
- Konwersja, Współczynnik konwersji, Optymalizacja Konwersji - co to jest
- KPI – (ang. Key Performance Indicator)
- Landing page
- Link baiting
- Link profile
- Linki naturalne
- Linki sponsorowane
- Linkowanie (ang. Link building), backlink
- Long tail (długi ogon)
- LTV (ang. Lifetime value)
- Marketing automation
- Marketing mobilny
- Media społecznościowe
- Meta tagi
- Marker danych
- Metatag description
- Metatag robots
- Mikroformaty
- Merchant Center
- Meta Keywords
- Mobile Friendly Test