Słownik pojęć marketingowych
Kliknięcie – co to jest, definicja
Kliknięcie – definicja. Co to jest?

Czynność naciśnięcia przycisku myszy lub touchpada, która ma prowadzić do wywołania jakiejś odpowiedzi ze strony oprogramowania czy przeglądarki. Wiele systemów reklamowych, w tym Google Ads, wykorzystuje kilknięcie jako jednostkę, na postawie której naliczane są należności do uregulowania przez reklamodawcę. Taki system określa się mianem PPC, czyli pay per click. W jego przypadku, reklamodawca nie płaci za samo wyświetlenie reklamy na banerze czy w wynikach wyszukiwania, a właśnie za kliknięcia.
Jakie znaczenie ma kliknięcie z perspektywy SEO?
Kliknięcie jest bardzo istotną jednostką w mierzeniu skuteczności kampanii reklamowych, ale też pozycjonujących. Wskaźnik CTR – współczynnik klikalności – jest jednym z najważniejszych markerów skuteczności kampanii i determinuje pozycję witryny w rankingu wyszukiwarki. Warto regularnie go monitorować podczas prowadzenia działań pozycjonujących.
- h
- i
-
k
- KPI – (ang. Key Performance Indicator) – co to jest, definicja
- Konwersja, Współczynnik konwersji, Optymalizacja Konwersji – co to jest
- Komenda cache – co to jest, definicja
- Kliknięcie – co to jest, definicja
- Keyword stuffing – co to jest, definicja
- Keyword density – co to jest, definicja
- Katalog stron – co to jest, definicja
- Karty rozszerzone – co to jest, definicja
-
l
- LTV (ang. Lifetime value) – co to jest, definicja
- Long tail (długi ogon) – co to jest, definicja
- Linkowanie (ang. Link building), backlink – co to jest, definicja
- Linki sponsorowane – co to jest, definicja
- Linki naturalne – co to jest, definicja
- Link profile – co to jest, definicja
- Link baiting – co to jest, definicja
- Landing page – co to jest, definicja
-
m
- Mobile Friendly Test – co to jest, definicja
- Meta keywords – co to jest, definicja
- Merchant Center – co to jest, definicja
- Mikroformaty – co to jest, definicja
- Metatag robots – co to jest, definicja
- Metatag description – co to jest, definicja
- Marker danych – co to jest, definicja
- Meta tagi – co to jest, definicja
- Media społecznościowe – co to jest, definicja
- Marketing mobilny – co to jest, definicja
- Marketing automation – co to jest, definicja
- n