Czynność naciśnięcia przycisku myszy lub touchpada, która ma prowadzić do wywołania jakiejś odpowiedzi ze strony oprogramowania czy przeglądarki. Wiele systemów reklamowych, w tym Google Ads, wykorzystuje kilknięcie jako jednostkę, na postawie której naliczane są należności do uregulowania przez reklamodawcę. Taki system określa się mianem PPC, czyli pay per click. W jego przypadku, reklamodawca nie płaci za samo wyświetlenie reklamy na banerze czy w wynikach wyszukiwania, a właśnie za kliknięcia.
Jakie znaczenie ma kliknięcie z perspektywy SEO?
Kliknięcie jest bardzo istotną jednostką w mierzeniu skuteczności kampanii reklamowych, ale też pozycjonujących. Wskaźnik CTR – współczynnik klikalności – jest jednym z najważniejszych markerów skuteczności kampanii i determinuje pozycję witryny w rankingu wyszukiwarki. Warto regularnie go monitorować podczas prowadzenia działań pozycjonujących.
- GDN (Google Display Network)
- Geolokalizacja google (geotargeting)
- Google Analytics
- Google Merchant Centre (Centrum Sprzedawców Google)
- Google Mobile Speed Update
- Google Moja Firma (Google for Business)
- Search Console (Google Search Console)
- Graf wiedzy
- gTLD
- GTMetrics
- Karty rozszerzone
- Katalog stron
- Keyword density
- Keyword stuffing
- Kliknięcie
- Komenda cache
- Konwersja, Współczynnik konwersji, Optymalizacja Konwersji - co to jest
- KPI – (ang. Key Performance Indicator)
- Landing page
- Link baiting
- Link profile
- Linki naturalne
- Linki sponsorowane
- Linkowanie (ang. Link building), backlink
- Long tail (długi ogon)
- LTV (ang. Lifetime value)
- Marketing automation
- Marketing mobilny
- Media społecznościowe
- Meta tagi
- Marker danych
- Metatag description
- Metatag robots
- Mikroformaty
- Merchant Center
- Meta Keywords
- Mobile Friendly Test