fbpx

SŁOWNIK POJĘĆ W MARKETINGU

Jakość strony internetowej, czyli co to?

Na czym polega Jakość strony internetowej?

Definicja

Jakość strony internetowej to nic innego jak jej sprawność techniczna. Można ją rozpatrywać z poziomu użytkownika, a także wyszukiwarki. Odpowiednia jakość strony internetowej ma także wpływ na pozycjonowanie SEO, a także efekty działań marketingowych.

2 ciekawostki o jakości strony internetowej

1. Cechy wysoko jakościowej strony internetowej

Dążenie do tego, aby dana witryna była sprawna technicznie, przynosi wiele korzyści. Aby można było mówić o wysokiej jakości, witryna powinna cechować się:

  • wydajnością,
  •  funkcjonalnością,
  • bezpieczeństwem,
  • wartościowymi treściami,
  • atrakcyjnym wyglądem.

Dobrze także, aby strona była zoptymalizowana pod kątem SEO. Wszystko to wpłynie na to, że użytkownicy nie będą mieć trudności z jej korzystania, a roboty Google będą lepiej rankować jej pozycję w wynikach wyszukiwania.

2. Błędy obniżające jakość strony internetowej

Stworzenie wysokiej jakości strony internetowej nie jest łatwym zadaniem. Dlatego też nietrudno o błędy. Do tych najczęściej popełnianych zalicza się:

  •  nieintuicyjną obsługę strony, czyli bark przejrzystości o trudności w poruszaniu się po witrynie,
  •  brak aktualnych treści na stronie – nieaktualne promocje, czy też adres firmy i dane kontaktowe, a także same treści będą sprawiać wrażenie, że stornia nie jest już prowadzona,
  • brak spójności między wersjami na urządzenia stacjonarne i mobilne,
  • zła konfiguracja sklepu i internetowego – przykładowo brak opisów i zdjęć sprzedawanych produktów,
  • nieodpowiednia szata graficzna – wizualne wykończenie strony powinno być przemyślane, nie zawierać rażących kolorów, czy też irytujących animacji lub grafik, które zaburzają czytelność.

Unikanie tych błędów pozwoli na zminimalizowanie utraty klienta, ale też przyczyni się do lepszego pozycjonowanie strony i lepszego odbioru przez użytkowników. Wysokiej jakości strona internetowa zwiększa także prawdopodobieństwo, że użytkownik ją odwiedzający skorzysta z oferty lub ponownie do niej wróci.