fbpx

SŁOWNIK POJĘĆ W MARKETINGU

Link Exchange, czyli co to?

Na czym polega Link Exchange?

Definicja

Link exchange to działania, które polegają na wzajemnym umieszczaniu linków. Jeden z użytkowników umieszcza na swojej stronie www link do innej strony, a właściciel tej drugiej witryny robi dokładnie to samo. Ma to na celu poprawę pozycji obu stron w wynikach wyszukiwania.

3 ciekawostki o link exchange

1. Korzyści stosowania link exchange

Wzajemne linkowanie, czy też wymiana linków to działania, które przynoszą wiele korzyści obu właścicielom stron internetowych. Przede wszystkim linki wskazujące na daną witrynę wpływają na jej pozycję w wynikach wyszukiwania. Większa ilość wartościowych linków, które odnoszą się do konkretnej strony sprawia, że jest ona wyżej rankowana. Ponadto link exchange pozwala także zdobyć nowe linki.

Do innych korzyści stosowania wymiany linków można zaliczyć zwiększenie ruchu na stronie i liczby nowych odwiedzających, czy też poprawę widoczności witryny.

2. Jak wybrać witrynę do współpracy?

Aby powyższe korzyści rzeczywiście mogły mieć miejsce, link exchange nie może być wykorzystywany na przypadkowych stronach www. Istotne jest wybranie przede wszystkim odpowiedniej witryny, na której ma się znaleźć link do innej strony. Powinna być ona związana z nią tematycznie, a także posiadać wartościowe treści. Aby znaleźć stronę www do wymiany linków, można skorzystać z katalogów stron, grup i forów tematycznych, a także posłużyć się wyszukiwarką internetową. Po znalezieniu interesującej witryny, należy skontaktować się z jej właścicielem i zaproponować współpracę. Oczywiście trzeba mieć na uwadze, że właściciel strony, który chce skorzystać z zalet link exchange, aby zwiększyć prawdopodobieństwo współpracy z inną witryną, musi zadbać o jakość treści oraz wartościowy content również na swojej stronie. 

3. Gdzie umieszcza się linki?

Aby link do witryny internetowej był widoczny dla użytkowników, należy ulokować go w odpowiednim miejscu. Najlepiej, aby znalazł się on:

  • na stronie głównej,
  • w menu nawigacyjnym,
  • w menu nawigacyjnym,
  • w stopce.

Linki powinny być także zrozumiale opisane tak, aby każdy użytkownik wiedział, dokąd prowadzą. Decydując się na wymianę linków, należy zadbać o to, aby na własnej stronie umieszczać te, które także prowadzą do wartościowych witryn oraz wiarygodnych. W przeciwnym razie korzyści w postaci zwiększenia ruchu, czy też pozycji w rankingu Google nie zostaną osiągnięte.