fbpx

SŁOWNIK POJĘĆ W MARKETINGU

Keyword proximity, czyli co to?

Czym jest Keyword proximity?

Definicja

Keyword proximity to tak zwana bliskość słów kluczowych. Jest to odległość pomiędzy jednym słowem kluczowym a drugim, które umieszczone jest w tekście, nagłówku lub tytule. Keyword proximity ma ogromne znaczenie dla pozycjonowania strony, ponieważ wpływa na trafność strony pod względem zapytań użytkowników.

3 ciekawostki o keyword proximity

1. Podstawowe rodzaje keyword proximity

Istnieje podział słów kluczowych ze względu na ich rozmieszczenie w tekście. Dzieli się je na kilka kategorii. Są to:

  • bezpośrednia bliskość,
  • bliskość zdaniowa,
  • bliskość strukturalna,
  • bliskość z niewielkim rozdzieleniem.

W przypadku bliskości bezpośredniej słowa kluczowe znajdują się obok siebie, a między nimi nie ma żadnych innych słów. Z kolei bliskość zdaniowa to sytuacja, gdy słowa kluczowe znajdują się w tym samym zdaniu. Natomiast bliskość strukturalna odnosi się do lokowania słów kluczowych w częściach strony, czyli nagłówkach, meta tagach, podtytułach. W przypadku bliskości z niewielkim rozdzieleniem, słowa kluczowe, które budują frazę, są oddzielone innymi, jednak wciąż znajdują się blisko siebie.

2. Optymalizacja keyword proximity

Prawidłowa optymalizacja keyword proximity nie jest łatwym zadaniem. Dlatego warto skupić się przede wszystkim na naturalnie brzmiących frazach, które znajdą się obok siebie. Drugą ważną zasadą jest unikanie nadmiernego stosowania keyword proximity, aby nie narazić się na kary wyszukiwarek. Ponadto warto regularnie aktualizować treści umieszczane na stronie internetowej, co także wpływa na utrzymanie wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania Google.

3. Keyword proximity a SEO

Keyword proximity ma dość duże znaczenie w przypadku optymalizacji SEO. Wszystko ze względu na to, że bliskość słów kluczowych pomaga algorytmom wyszukiwarek na lepsze zrozumienie kontekstu i związku między pojęciami. To z kolei przekłada się na lepsze i bardziej dopasowane wyniki, jakie pojawiają się użytkownikom po wpisaniu danego słowa kluczowego lub frazy.