Profil linków. Zbiór wszystkich linków prowadzących do witryny, w tym wszystkich jej podstron. Monitorowanie backlinków to ważna część strategii pozycjonowania. Można to robić za pośrednictwem licznych mikronarzędzi SEO dostępnych online.
W link profile można znaleźć informację na temat rodzaju linków (dofollow czy nofollow), rozkładu ich zakotwiczeń (link anchor czy bez anchora, a także typ źródła. Wszystkie te parametry mogą być istotne przy ocenie zestawienia i planowaniu zmian w linkowaniu.
Link profile w SEO
Pozycjonerzy powinni regularnie monitorować link profile strony, którą optymalizują pod wyszukiwarki internetowe. Linkowanie jest bowiem jednym z kluczowych czynników branych pod uwagę przy ocenie wartości strony przez algorytmy Google.
Sprawdzając link profile, można łatwiej zidentyfikować ewentualne linki, które mogą spowodować nałożenie na stronę filtra, a także te, których warto się zrzec celem widoczności pozycji strony.
- Karty rozszerzone
- Katalog stron
- Keyword density
- Keyword stuffing
- Kliknięcie
- Komenda cache
- Konwersja, Współczynnik konwersji, Optymalizacja Konwersji - co to jest
- KPI – (ang. Key Performance Indicator)
- Landing page
- Link baiting
- Link profile
- Linki naturalne
- Linki sponsorowane
- Linkowanie (ang. Link building), backlink
- Long tail (długi ogon)
- LTV (ang. Lifetime value)
- Marketing automation
- Marketing mobilny
- Media społecznościowe
- Meta tagi
- Marker danych
- Metatag description
- Metatag robots
- Mikroformaty
- Merchant Center
- Meta Keywords
- Mobile Friendly Test