fbpx

SŁOWNIK POJĘĆ W MARKETINGU

Koliber (Algorytm Koliber), czyli co to?

Na czym polega Koliber (Algorytm Koliber)?

Definicja

Koliber to jeden z licznych algorytmów Google, których zadaniem jest usprawnienie działania wyszukiwarki. Został wprowadzony w 2013 roku po to, aby zmienić sposób interpretowania zapytań, które wpisują użytkownicy w pole wyszukiwania przeglądarki. Dzięki algorytmowi Koliber, Google może rozpoznawać synonimy i kontekst haseł, a nie tylko pojedyncze słowa kluczowe.

3 ciekawostki o algorytmie Koliber

1. Algorytm Koliber a pozycjonowanie SEO

Dzięki temu, że algorytm rozpoznaje synonimy słów, w tworzeniu treści na stronę internetową nie jest konieczne skupianie się wyłącznie na słowach kluczowych. Zamiast tego można większą uwagę zwrócić na odpowiedzi na najczęściej zadawane w danym obszarze pytania użytkowników. To z kolei sprawia, że treści są wysokiej jakości oraz użyteczne dla odwiedzających witrynę. Jest to jeden z ważnych elementów strategii SEO, który wpływa na pozycję stron w wynikach wyszukiwania.

2. Jak tworzyć stronę pod algorytm Koliber?

Do działań SEO zalicza się przede wszystkim optymalizację strony. Można także to zrobić, uwzględniając algorytm Koliber. Pozwoli to na umieszczenie treści, które będą odpowiedziami na pytania zadawane przez użytkowników. Aby były to treści rankowane przez algorytm Koliber, powinny dotyczyć konkretnego zagadnienia. Ponadto dobrze, by zawarte w nich były słowa kluczowe. Jednak powinny mieć one naturalne brzmienie, a także zamienniki w postaci synonimów. Warto mieć na uwadze, że dla algorytmu Koliber ważna jest także lokalizacja użytkowników, dlatego jeżeli produkty bądź oferowane usługi mają powiązanie z konkretnym regionem, także warto o tym wspomnieć na stronie www.

3. Główne zalety algorytmu Koliber

Wprowadzenie algorytmu Koliber sprawiło, że użytkownicy otrzymują lepiej dopasowane treści oraz trafne wyniki bez konieczności przeglądania wielu stron. Ponadto algorytm ten docenia i wysoko pozycjonuje strony o wartościowej treści. Jednocześnie spada widoczność tych witryn, które nie spełniają wytycznych Google.