Linkowanie (ang. Link building), backlink – definicja

Tworzenie odnośników do podstron lub zewnętrznych stron internetowych w obrębie danego serwisu, czyli linkowanie jest jedną z podstawowych metod pozycjonowania SEO.

Sam termin linkbuilding odnosi się zazwyczaj do procesu budowy struktury łącz, pomiędzy różnymi serwisami www w internecie.

Ma on znaczący wpływ na pozycję witryny w rezultatach wyszukiwania Google.

Warto pamiętać, że tylko przemyślane prowadzenie link-buildingu pozwala na podniesienie naszego rankingu na określone słowa kluczowe.

Same linki powinny być oznaczone atrybutem dofollow i pochodzić ze stron mających wysoki Page Rank.

Co to jest backlink?

Link przychodzący, czyli backlink to termin określający hiperłącze kierujące do naszej witryny internetowej z zewnętrznego serwisu.

Jego jakość jest zależna do wartości merytorycznej oraz optymalizacji SEO podstrony, na której się znajduje.

Znaczenie back-linku dla pozycjonowania można zweryfikować, korzystając ze specjalnych narzędzi analitycznych takich jak SEMrush, Google Search Console, Ahrefs czy Majestic.