słownik pojęć marketingowych
Linkowanie (ang. Link building), backlink – co
Co to jest backlink?

Linkowanie (ang. Link building), backlink – definicja
Tworzenie odnośników do podstron lub zewnętrznych stron internetowych w obrębie danego serwisu, czyli linkowanie jest jedną z podstawowych metod pozycjonowania SEO.
Sam termin linkbuilding odnosi się zazwyczaj do procesu budowy struktury łącz, pomiędzy różnymi serwisami www w internecie.
Ma on znaczący wpływ na pozycję witryny w rezultatach wyszukiwania Google.
Warto pamiętać, że tylko przemyślane prowadzenie link-buildingu pozwala na podniesienie naszego rankingu na określone słowa kluczowe.
Same linki powinny być oznaczone atrybutem dofollow i pochodzić ze stron mających wysoki Page Rank.
Co to jest backlink?
Link przychodzący, czyli backlink to termin określający hiperłącze kierujące do naszej witryny internetowej z zewnętrznego serwisu.
Jego jakość jest zależna do wartości merytorycznej oraz optymalizacji SEO podstrony, na której się znajduje.
Znaczenie back-linku dla pozycjonowania można zweryfikować, korzystając ze specjalnych narzędzi analitycznych takich jak SEMrush, Google Search Console, Ahrefs czy Majestic.
- i
-
k
- KPI – (ang. Key Performance Indicator) – co to jest, definicja
- Konwersja, Współczynnik konwersji, Optymalizacja Konwersji – co to jest
- Komenda cache – co to jest, definicja
- Kliknięcie – co to jest, definicja
- Keyword stuffing – co to jest, definicja
- Keyword density – co to jest, definicja
- Katalog stron – co to jest, definicja
- Karty rozszerzone – co to jest, definicja
-
l
- LTV (ang. Lifetime value) – co to jest, definicja
- Long tail (długi ogon) – co to jest, definicja
- Linkowanie (ang. Link building), backlink – co to jest, definicja
- Linki sponsorowane – co to jest, definicja
- Linki naturalne – co to jest, definicja
- Link profile – co to jest, definicja
- Link baiting – co to jest, definicja
- Landing page – co to jest, definicja
-
m
- Mobile Friendly Test – co to jest, definicja
- Meta keywords – co to jest, definicja
- Merchant Center – co to jest, definicja
- Mikroformaty – co to jest, definicja
- Metatag robots – co to jest, definicja
- Metatag description – co to jest, definicja
- Marker danych – co to jest, definicja
- Meta tagi – co to jest, definicja
- Media społecznościowe – co to jest, definicja
- Marketing mobilny – co to jest, definicja
- Marketing automation – co to jest, definicja
- n
-
O
- Organiczne wyniki Google (inaczej bezpłatne, naturalne), Ruch organiczny
- Organic traffic – co to jest, definicja
- Optymalizacja pod wyszukiwarki – co to jest, definicja
- Outbound marketing – co to jest, definicja
- Open Source – co to jest, definicja
- Organiczne wyniki Google (inaczej bezpłatne, naturalne), Ruch organiczny