Linkowanie (ang. Link building), backlink – definicja
Tworzenie odnośników do podstron lub zewnętrznych stron internetowych w obrębie danego serwisu, czyli linkowanie jest jedną z podstawowych metod pozycjonowania SEO.
Sam termin linkbuilding odnosi się zazwyczaj do procesu budowy struktury łącz, pomiędzy różnymi serwisami www w internecie.
Ma on znaczący wpływ na pozycję witryny w rezultatach wyszukiwania Google.
Warto pamiętać, że tylko przemyślane prowadzenie link-buildingu pozwala na podniesienie naszego rankingu na określone słowa kluczowe.
Same linki powinny być oznaczone atrybutem dofollow i pochodzić ze stron mających wysoki Page Rank.
Co to jest backlink?
Link przychodzący, czyli backlink to termin określający hiperłącze kierujące do naszej witryny internetowej z zewnętrznego serwisu.
Jego jakość jest zależna do wartości merytorycznej oraz optymalizacji SEO podstrony, na której się znajduje.
Znaczenie back-linku dla pozycjonowania można zweryfikować, korzystając ze specjalnych narzędzi analitycznych takich jak SEMrush, Google Search Console, Ahrefs czy Majestic.
- Karty rozszerzone
- Katalog stron
- Keyword density
- Keyword stuffing
- Kliknięcie
- Komenda cache
- Konwersja, Współczynnik konwersji, Optymalizacja Konwersji - co to jest
- KPI – (ang. Key Performance Indicator)
- Landing page
- Link baiting
- Link profile
- Linki naturalne
- Linki sponsorowane
- Linkowanie (ang. Link building), backlink
- Long tail (długi ogon)
- LTV (ang. Lifetime value)
- Marketing automation
- Marketing mobilny
- Media społecznościowe
- Meta tagi
- Marker danych
- Metatag description
- Metatag robots
- Mikroformaty
- Merchant Center
- Meta Keywords
- Mobile Friendly Test