fbpx

SŁOWNIK POJĘĆ W MARKETINGU

Link juice, czyli co to?

Na czym polega Link juice?

Definicja

Link juice zwany także mocą SEO to pojęcie używane w celu określenia wartości, która jest przekazywana z jednej strony internetowej na drugą. Każdy z linków ma Link juice i jest ona przekazywana poprzez linkowanie wewnętrzne oraz zewnętrzne. Ilość przekazywanej mocy zależy między innymi od mocy, jaka zgromadzona jest w danej podstronie.

3 ciekawostki o Link juice

Co wpływa na wartość linków?

Wartość czynnika przekazywanego przez daną stronę jest określana przez Google. Algorytmy pozytywnie oceniają przede wszystkim:

  • autorytet domeny, który odnosi się do wartościowych treści i contentu strony,
  • moc profilu linków,
  • ilość wszystkich odnośników.

Google dokładnie analizuje treści i zawartość linkujących stron. Im więcej na danej stronie znajduje się podstron, których content jest powiązany w znacznym stopniu z linkowaną stroną, tym lepiej. W przypadku mocy profilu linków, doceniane i bardziej wartościowe są te linki, które pochodzą ze stron istniejących od dłuższego czasu, do których także kieruje wiele innych odnośników. Duże znaczenie ma także ilość wszystkich odnośników, czyli linków na danej stronie. Link pochodzący z podstrony zawierającej małą liczbę odnośników jest bardziej wartościowy dla Google.

Jak działa link juice?

Każda strona linkując do innych witryn, przekazuje im część swojej mocy. Według Google jest to bardzo pozytywne i pożądane zjawisko, ponieważ linkując do innych stron daje się użytkownikom wartość. Dzięki tym linkom użytkownicy mogą sprawdzić źródło, czy też zrozumieć, w jaki sposób dana treść jest powiązana z ich pytaniem.

Linkowanie do wiarygodnych źródeł jest zatem korzystne, z kolei brak powoływania się na źródła odbierane jest przez Google jako podejrzane.

Jak zwiększyć Link juice na stronie?

Gromadzona na stronie moc SEO zależy w dużej mierze od zewnętrznych czynników. Jednak można w pewien sposób wpłynąć na zwiększenie Link juice. Aby to zrobić, konieczne jest:

  • zdobywanie linków zewnętrznych poprzez tworzenie wartościowych dla użytkowników treści,
  • naprawienie niedziałających na stronie linków,
  • dbanie o linkowanie wewnętrzne, co pozwoli wypromować daną podstronę produktową,
  • umieszczenie linkowania w odpowiednim miejscu.

Ilość przekazywanej mocy może być także zwiększona poprzez indeksowalność, czy też unikanie atrybutu nofollow, który sprawia, że moc SEO nie jest przekazywana z jednej strony na drugą.