fbpx

SŁOWNIK POJĘĆ W MARKETINGU

Link Hoarding, czyli co to?

Na czym polega Link Hoarding?

Definicja

Link Hoarding nazywany także gromadzeniem linków, to praktyka, która polega na skupieniu się wyłącznie na pozyskaniu linków bez względu na ich jakość. Zdobywanie dużej ilości linków o złej jakości, które nie odpowiadają tematyce strony internetowej, jest negatywnie postrzegane przez roboty wyszukiwarki Google.

3 ciekawostki o link Hoarding

1. Zasada działania link Hoarding

Głównym celem stosowania link Hoarding jest poprawa pozycji konkretnej strony w wynikach wyszukiwania. Przy czym odbywa się to poprzez uzyskiwanie jak największej ilości linków zwrotnych także tych złej jakości oraz nienaturalnych. Gromadzenie i zatrzymanie linków jest postrzegane jako manipulacja algorytmów Google.

Witryny stosujące tę praktykę, często do uzyskania dużej liczby linków zwrotnych wykorzystują techniki zaliczane do Black Hat SEO takie, jak farmy linków.

2. Konsekwencje link Hoardingu

Jako że link Hoarding uważany jest za manipulację, to jego stosowanie wiąże się z niepożądanymi konsekwencjami. Obecnie algorytmy Google skutecznie analizują strony internetowe i wykrywają stosowanie nieuczciwych praktyk bardzo szybko. Jeżeli dana witryna internetowa stosuje link Hoarding może narazić się na nałożenie przez Google kary w postaci filtra. To z kolei przyczynia się do spadku widoczności w wynikach wyszukiwania.

3. Jak unikać link Hoardingu?

Aby nie narazić się na kary Google, warto stawiać na jakość, a nie ilość linków. Linki pozyskane z wartościowych stron, a także o podobnej tematyce są dużo bardziej korzystne i pomocne w pozycjonowaniu strony. Ponadto naturalne budowanie linków, a także ich różnorodność pozwala na stworzenie zrównoważonego profilu linków.

Pomocne będzie także skupienie się na tworzeniu relacji z innymi witrynami w celu wymiany linków i tworzenie wartościowych, a także autentycznych treści.