Słownik pojęć marketingowych
Katalog stron – co to jest, definicja
Katalog stron – definicja. Co to jest?

Inaczej web directory. Strona internetowa mająca stanowić swego rodzaju przewodnik po zasobach internetowych. Zbiera i kategoryzuje witryny internetowe, najczęściej grupując je tematycznie. Katalog stron jest często wykorzystywany przez pozycjonerów SEO do pozyskiwania wartościowych linków.
Każdy właściciel strony może zgłosić ją do katalogu – zazwyczaj nie musi ona spełniać żadnych wymagań. W Polsce wiele pionierskich katalogów stron zostało przekształconych w portale informacyjne – przykładem może być choćby Onet.pl czy Wirtualna Polska.
Dlaczego warto wykorzystać katalog stron w działaniach SEO?
Umieszczenie swego rodzaju wizytówki w web directory może okazać się przydatne w kontekście pozycjonowania. Użytkownicy raczej nie przeglądają tego rodzaju stron, choć wyjątkiem mogą być branżowe katalogi stron, gromadzące witryny funkcjonujące w ramach jednej niszy.
Umieszczenie linka do strony w katalogu może wpłynąć pozytywnie na pozycję strony w wyszukiwarce, jednak nie w każdym przypadku. Linkowanie w SEO katalogach (stworzonych stricte z myślą o pozycjonowaniu) może wywołać odwrotny efekt. Aby link przysłużył się optymalizacji, najlepiej umieszczać stronę w katalogach moderowanych. Wielu pozycjonerów wybiera wyłącznie te tematyczne lub branżowe.
- h
- i
-
k
- KPI – (ang. Key Performance Indicator) – co to jest, definicja
- Konwersja, Współczynnik konwersji, Optymalizacja Konwersji – co to jest
- Komenda cache – co to jest, definicja
- Kliknięcie – co to jest, definicja
- Keyword stuffing – co to jest, definicja
- Keyword density – co to jest, definicja
- Katalog stron – co to jest, definicja
- Karty rozszerzone – co to jest, definicja
-
l
- LTV (ang. Lifetime value) – co to jest, definicja
- Long tail (długi ogon) – co to jest, definicja
- Linkowanie (ang. Link building), backlink – co to jest, definicja
- Linki sponsorowane – co to jest, definicja
- Linki naturalne – co to jest, definicja
- Link profile – co to jest, definicja
- Link baiting – co to jest, definicja
- Landing page – co to jest, definicja
-
m
- Mobile Friendly Test – co to jest, definicja
- Meta keywords – co to jest, definicja
- Merchant Center – co to jest, definicja
- Mikroformaty – co to jest, definicja
- Metatag robots – co to jest, definicja
- Metatag description – co to jest, definicja
- Marker danych – co to jest, definicja
- Meta tagi – co to jest, definicja
- Media społecznościowe – co to jest, definicja
- Marketing mobilny – co to jest, definicja
- Marketing automation – co to jest, definicja
- n