Inaczej web directory. Strona internetowa mająca stanowić swego rodzaju przewodnik po zasobach internetowych. Zbiera i kategoryzuje witryny internetowe, najczęściej grupując je tematycznie. Katalog stron jest często wykorzystywany przez pozycjonerów SEO do pozyskiwania wartościowych linków.
Każdy właściciel strony może zgłosić ją do katalogu – zazwyczaj nie musi ona spełniać żadnych wymagań. W Polsce wiele pionierskich katalogów stron zostało przekształconych w portale informacyjne – przykładem może być choćby Onet.pl czy Wirtualna Polska.
Dlaczego warto wykorzystać katalog stron w działaniach SEO?
Umieszczenie swego rodzaju wizytówki w web directory może okazać się przydatne w kontekście pozycjonowania. Użytkownicy raczej nie przeglądają tego rodzaju stron, choć wyjątkiem mogą być branżowe katalogi stron, gromadzące witryny funkcjonujące w ramach jednej niszy.
Umieszczenie linka do strony w katalogu może wpłynąć pozytywnie na pozycję strony w wyszukiwarce, jednak nie w każdym przypadku. Linkowanie w SEO katalogach (stworzonych stricte z myślą o pozycjonowaniu) może wywołać odwrotny efekt. Aby link przysłużył się optymalizacji, najlepiej umieszczać stronę w katalogach moderowanych. Wielu pozycjonerów wybiera wyłącznie te tematyczne lub branżowe.
- GDN (Google Display Network)
- Geolokalizacja google (geotargeting)
- Google Analytics
- Google Merchant Centre (Centrum Sprzedawców Google)
- Google Mobile Speed Update
- Google Moja Firma (Google for Business)
- Search Console (Google Search Console)
- Graf wiedzy
- gTLD
- GTMetrics
- Karty rozszerzone
- Katalog stron
- Keyword density
- Keyword stuffing
- Kliknięcie
- Komenda cache
- Konwersja, Współczynnik konwersji, Optymalizacja Konwersji - co to jest
- KPI – (ang. Key Performance Indicator)
- Landing page
- Link baiting
- Link profile
- Linki naturalne
- Linki sponsorowane
- Linkowanie (ang. Link building), backlink
- Long tail (długi ogon)
- LTV (ang. Lifetime value)
- Marketing automation
- Marketing mobilny
- Media społecznościowe
- Meta tagi
- Marker danych
- Metatag description
- Metatag robots
- Mikroformaty
- Merchant Center
- Meta Keywords
- Mobile Friendly Test