fbpx

SŁOWNIK POJĘĆ W MARKETINGU

Logo, czyli co to?

Na czym polega Logo?

Definicja

Logo to graficzny znak, który identyfikuje daną firmę, markę lub organizację. Powinno zatem przedstawiać firmę tak, aby klient widział, czym się ona zajmuje. Ważną cechą dobrego logo jest także jego oryginalność i atrakcyjność, która przyciąga uwagę i zapada w pamięci.

3 ciekawostki o logo

1. Budowa logo

Każde logo firmy powinno być unikatowe pod względem wizualnym. Może mieć różnorodną formę i składać się z:

  • sygnetu,
  • logotypu,
  • tagline.

Sygnet to element graficzny logo, który powinien składać się maksymalnie z 3 kolorów. Logotyp to z kolei tekstowa część logo, przykładowo nazwa firmy. Można także w tworzeniu logo posłużyć się tagline, czyli krótkim hasłem, którego celem jest poinformowanie klienta, czym zajmuje się firma.

2. Rodzaje logo

Projektowanie logo to dość złożony proces, który wymaga kreatywności. Znak identyfikujący daną firmę powinien być ponadczasowy, atrakcyjny i przyjemny wizualnie oraz wyróżniać się na tle konkurencji. Do wyboru jest kilka rodzajów logo, które można wykorzystać. Są to:

  • glif,
  • monogram,
  • postać,
  • znak graficzny,
  • emblemat,
  • znaki symboliczne.

Każdy z powyższych rodzajów pozwala na stworzenie projektu logo o nieco innym charakterze. Glif składa się z pierwszej litery nazwy firmy, a do jego największych zalet zalicza się fakt, że łatwo się go zapamiętuje. Monogram z kolei polega na zestawieniu pierwszych liter wyrazów bądź inicjałów właścicieli danej marki, a postać to forma logo, w której symbolem firmy jest postać, której przypisuje się ludzkie cechy. Dobrym przykładem logo postaci jest marka Cheetos. Kolejny typ logo to znak graficzny, czyli prosta grafika, która ma się kojarzyć z daną marką. Natomiast emblemat wykorzystuje tagline, aby pokazać nazwę firmy w atrakcyjnej formie wizualnej, a znaki symboliczne, podobnie jak graficzne, są proste i pełnią funkcje symboliczne, jak przykładowo znak marki Nike.

3. Tworzenie logo

Logo można tworzyć na wiele sposobów. Pomysły można zrealizować w tradycyjny sposób, opracowując szczegóły na kartce papieru lub korzystając z programów komputerowych. Do tych najbardziej popularny zalicza się:

  •  Logo Garden,
  • Canva,
  • Adobe,
  • Fotor Logo Creator.

Te programy pozwolą na samodzielne stworzenie logo, jednak aby móc w pełni korzystać z ich zalet, konieczne jest zaznajomienie się ze wszystkimi funkcjami i opcjami, jakie oferują.