fbpx

SŁOWNIK POJĘĆ W MARKETINGU

Localo (Surfer Local), czyli co to?

Czym jest Localo (Surfer Local)?

Definicja

Localo dawnej Surfer Local jest narzędziem przeznaczonym przede wszystkim dla firm. Pozwala na stałe monitorowanie widoczności wizytówek Google na mapach, a także na zwiększenie widoczności pinezki za sprawą gotowych wytycznych opracowywanych na podstawie konkurencyjnych wizytówek.

3 ciekawostki o Localo

1. Zasada działania Localo

Podstawową funkcją Localo jest możliwość sprawdzenia pozycji oraz widoczności swojej firmy, czyli pinezki, w Google. Ponadto Localo pozwala na bardzo dokładną analizę konkurencji. Dzięki tej opcji następnie opracowywane są wytyczne, które po wdrożeniu mają za zadanie wyprzedzić konkurencję. Jest to możliwe między innymi za sprawą zwiększenia widoczności pinezki w Google, co przekłada się na dotarcie do większego grona potencjalnych klientów.

Ponadto narzędzie Localo śledzi widoczność pinezki w Google w zależności od lokalizacji, a także oferuje konkretne informacje, co należy zrobić, aby poprawić widoczność danej firmy.

2. Audyt i praktyczne wskazówki

Dzięki funkcjom Localo takim, jak analiza algorytmiczna, narzędzie jest w stanie dokonać oceny tego, co wpływa na pozycję danej firmy w Google. Algorytm sprawdza najmocniejszą konkurencję, diagnozuje oraz dostarcza gotowych i praktycznych wskazówek, jak postępować. Wbudowana funkcja Smart Tasks tworzy listę zadań dostosowanych do profilu przedsiębiorstwa, które pozwolą na osiągnięcie lepszych wyników w Google. Ponadto lista w miarę postępów jest aktualizowana, aby podejmowane działania były jak najbardziej skuteczne.

3. Jak korzystać z Localo?

Pierwszym krokiem do tego, aby móc korzystać z zalet, jakie oferuje narzędzie, jest dodanie firmy do Localo. Po otworzeniu aplikacji wystarczy kliknąć w pole Dodaj miejsce i wprowadzić ręcznie bądź zaimplementować z konta Google Moja firma dane o firmie. Kolejnym istotnym krokiem jest wybór słowa kluczowego, na jakie będzie wyświetlało się przedsiębiorstwo w Google. Tutaj także z pomocą przychodzi Localo, które pomoże w jego doborze. Na koniec trzeba wybrać obszar, na którym Localo ma sprawdzić pozycję firmy, a także jak gęsta ma być siatka oraz wybrać opcję Utwórz zapytanie, aby otrzymać wyniki audytu.