Inaczej przynęta na linki. Strategia stosowana w pozycjonowaniu, stanowiąca jeden z rodzajów pozyskiwania linków. Polega na tworzeniu i publikowaniu contentu, którym odbiorcy będą chętnie dzielić się ze światem, uznając treść za wartościową. Choć nazwa „baiting” może kojarzyć się pejoratywnie, praktyka ta nie jest uznawana za niezgodną z wytycznymi Google dla webmasterów.

Wręcz przeciwnie – link baiting to jedna z najbardziej wartościowych dla witryny metod, która pozwala na umocnienie pozycji w wynikach wyszukiwania. Tym sposobem, zasadniczo różni się od clickbaitingu, który polega na pozyskiwaniu jak największej liczby kliknięć poprzez niekoniecznie uczciwe praktyki, jak choćby nadawanie przejaskrawionych tytułów.

Dlaczego warto stosować link baiting?

Tworzenie i udostępnianie treści stanowiących przynętę na linki to strategia pozycjonowania, nieobarczona jakimkolwiek ryzykiem i całkowicie zgodna z wytycznymi Google. To okazja do zdobycia linków pochodzących z udostępnień użytkowników, które uznaje się za jedne z najbardziej wartościowych.

Link baiting nie wymaga opłacania publikacji artykułów sponsorowanych lub branżowych, a więc może okazać się tańszą strategią pozycjonowania. Zamiast tego, witryna inwestuje w wartościowy content, który nie tylko będzie generował wejścia, ale również zostanie uznany przez użytkownika za wartościowy.