fbpx

SŁOWNIK POJĘĆ W MARKETINGU

Influencer marketing, czyli co to?

Na czym polega Influencer marketing?

Definicja

Influencer marketing to działania marketingowe, które opierają się na współpracy z influencerami. Są to działania reklamowe podejmowane w popularnych mediach społecznościowych. Jest to połączenie tradycyjnych form marketingu z nowymi, które pozwala na skuteczną promocję usług i produktów szczególnie wśród młodych odbiorców.

3 ciekawostki o influencer marketingu

1. Kim jest influencer?

Influencer to osoba, która jest popularna w mediach społecznościowych. Oznacza to, że ma wielu fanów oraz obserwujących pozyskanych dzięki swojej aktywności oraz publikowanym treściom. Z racji dużego grona obserwujących oraz autorytetu, jaki influencer budzi wśród swoich fanów, może on wpływać na ich decyzje zakupowe. To właśnie ten element jest tak chętnie wykorzystywany w marketingu.

2. Zalety influencer marketingu

Influencer marketing pozwala na bardzo skuteczną formę promocji. Ponadto podejmując współpracę z influencerami, można także:

  • zyskać większy zasięg reklamy,
  • oszczędzić na kosztach reklamy, która jest droższa przykładowo w telewizji,
  • precyzyjnie dotrzeć do grupy docelowej,
  • uwiarygodnić markę,
  • promować markę w oryginalny sposób,
  • zwiększyć widoczność w Google.

Relacja między firmą a influencerem jest zatem bardzo korzystna w działaniach reklamowych. Nowoczesna forma promocji jest także pozytywnie odbierana przez szerokie grono młodych użytkowników Internetu.

3. Formy reklamy produktów i usług przez influencerów

Promocja usług oraz produktów przez influencerów może odbywać się na kilka sposobów. Wyróżnić można przede wszystkim:

  • posty sponsorowane wykorzystujące wizerunek influencera,
  • rozpakowywanie produktów oraz relacjonowanie pierwszego wrażenia na filmiku,
  • testowanie oraz recenzowanie konkretnych produktów,
  • ogłaszanie konkursów, gdzie nagrodami są produkty danej marki,
  • rozdawanie kodów rabatowych.

Ponadto używanie wzmianek i oznaczanie marki w relacjach udostępnianych na profilu to także popularna forma reklamy.