Linki wewnętrzne, czyli stosowane w obrębie danej witryny. Prowadzą do innych podstron z tej samej domeny, niż ta, na której zostały zamieszczone. Obok external links, jest to filar pozycjonowania. Internal links umieszcza się najczęściej w artykułach blogowych. Mogą odsyłać użytkownika do innych treści powiązanych tematycznie. W przypadku serwisów e-commerce linkowanie wewnętrzne stosuje się często w poradnikach zakupowych, umieszczając w nich odnośniki do konkretnych produktów oferowanych w sklepie. Przykładem internal links może być również ten umieszczany w footerze.

Dlaczego warto stosować internal links?

Linkowanie wewnętrzne jest jednym z czynników podnoszących wartość strony w wyszukiwarce. Z tego względu pozycjonerzy kładą na nie szczególny nacisk. Internal links wpływają pozytywnie na funkcjonalność strony, ułatwiając użytkownikowi nawigację. Ten rodzaj linkowania gwarantuje więc korzyści zarówno z poziomu user experience, jak i widoczności w wyszukiwarce.