Linki wewnętrzne, czyli stosowane w obrębie danej witryny. Prowadzą do innych podstron z tej samej domeny, niż ta, na której zostały zamieszczone. Obok external links, jest to filar pozycjonowania. Internal links umieszcza się najczęściej w artykułach blogowych. Mogą odsyłać użytkownika do innych treści powiązanych tematycznie. W przypadku serwisów e-commerce linkowanie wewnętrzne stosuje się często w poradnikach zakupowych, umieszczając w nich odnośniki do konkretnych produktów oferowanych w sklepie. Przykładem internal links może być również ten umieszczany w footerze.
Dlaczego warto stosować internal links?
Linkowanie wewnętrzne jest jednym z czynników podnoszących wartość strony w wyszukiwarce. Z tego względu pozycjonerzy kładą na nie szczególny nacisk. Internal links wpływają pozytywnie na funkcjonalność strony, ułatwiając użytkownikowi nawigację. Ten rodzaj linkowania gwarantuje więc korzyści zarówno z poziomu user experience, jak i widoczności w wyszukiwarce.
- GDN (Google Display Network)
- Geolokalizacja google (geotargeting)
- Google Analytics
- Google Merchant Centre (Centrum Sprzedawców Google)
- Google Mobile Speed Update
- Google Moja Firma (Google for Business)
- Search Console (Google Search Console)
- Graf wiedzy
- gTLD
- GTMetrics
- Karty rozszerzone
- Katalog stron
- Keyword density
- Keyword stuffing
- Kliknięcie
- Komenda cache
- Konwersja, Współczynnik konwersji, Optymalizacja Konwersji - co to jest
- KPI – (ang. Key Performance Indicator)
- Landing page
- Link baiting
- Link profile
- Linki naturalne
- Linki sponsorowane
- Linkowanie (ang. Link building), backlink
- Long tail (długi ogon)
- LTV (ang. Lifetime value)