Inbound Marketing – definicja
Nowoczesny Inbound Marketing (tzw. przychodzący) to szereg działań strategicznych polegających na umożliwieniu potencjalnym klientom samodzielnego znalezienia oferty.
Jego celem jest maksymalizacja naturalnego zainteresowania odbiorców poprzez publikowanie angażujących, merytorycznych treści, które zachęcą go do kontaktu z marką.
Do narzędzi wykorzystywanych w tego rodzaju promocji zaliczamy wartościowe blogi firmowe, artykuły o charakterze poradnikowym połączone np. z możliwością zapisu do newslettera i uzyskania dodatkowych materiałów informacyjnych.
Celem Inbound Marketingu jest przyciąganie klientów poprzez budowę wizerunku eksperta osoby lub firmowego zespołu w danej dziedzinie.
Poza tekstami blogowymi czy mailingiem można w tym zakresie korzystać z Social Media, tworząc przydatne dla naszego grona odbiorców posty z infografikami.
Bardzo dobrym rozwiązaniem jest też organizowanie bezpłatnych webinarów, konferencji online czy kursów.
Edukowanie potencjalnych kontrahentów pozwala im lepiej poznać nasze produkty i usługi, dzięki czemu chętniej z nich skorzystają.
- GDN (Google Display Network)
- Geolokalizacja google (geotargeting)
- Google Analytics
- Google Merchant Centre (Centrum Sprzedawców Google)
- Google Mobile Speed Update
- Google Moja Firma (Google for Business)
- Search Console (Google Search Console)
- Graf wiedzy
- gTLD
- GTMetrics
- Karty rozszerzone
- Katalog stron
- Keyword density
- Keyword stuffing
- Kliknięcie
- Komenda cache
- Konwersja, Współczynnik konwersji, Optymalizacja Konwersji - co to jest
- KPI – (ang. Key Performance Indicator)
- Landing page
- Link baiting
- Link profile
- Linki naturalne
- Linki sponsorowane
- Linkowanie (ang. Link building), backlink
- Long tail (długi ogon)
- LTV (ang. Lifetime value)