Słownik pojęć marketingowych
Inbound Marketing – co to jest, definicja
Co to jest Inbound Marketing? Jak go wykorzystać w promocji firmy?

Inbound Marketing – definicja
Nowoczesny Inbound Marketing (tzw. przychodzący) to szereg działań strategicznych polegających na umożliwieniu potencjalnym klientom samodzielnego znalezienia oferty.
Jego celem jest maksymalizacja naturalnego zainteresowania odbiorców poprzez publikowanie angażujących, merytorycznych treści, które zachęcą go do kontaktu z marką.
Do narzędzi wykorzystywanych w tego rodzaju promocji zaliczamy wartościowe blogi firmowe, artykuły o charakterze poradnikowym połączone np. z możliwością zapisu do newslettera i uzyskania dodatkowych materiałów informacyjnych.
Celem Inbound Marketingu jest przyciąganie klientów poprzez budowę wizerunku eksperta osoby lub firmowego zespołu w danej dziedzinie.
Poza tekstami blogowymi czy mailingiem można w tym zakresie korzystać z Social Media, tworząc przydatne dla naszego grona odbiorców posty z infografikami.
Bardzo dobrym rozwiązaniem jest też organizowanie bezpłatnych webinarów, konferencji online czy kursów.
Edukowanie potencjalnych kontrahentów pozwala im lepiej poznać nasze produkty i usługi, dzięki czemu chętniej z nich skorzystają.
- f
-
g
- GTMetrics – co to jest, definicja
- gTLD – co to jest, definicja
- Graf wiedzy – co to jest, definicja
- Google Moja Firma (Google for Business) – co to jest, definicja
- Google Mobile Speed Update – co to jest, definicja
- Google Analytics – co to jest, definicja
- Geolokalizacja google (geotargeting) – co to jest, definicja
- GDN (Google Display Network) – co to jest, definicja
- h
- i
-
k
- KPI – (ang. Key Performance Indicator) – co to jest, definicja
- Konwersja, Współczynnik konwersji, Optymalizacja Konwersji – co to jest
- Komenda cache – co to jest, definicja
- Kliknięcie – co to jest, definicja
- Keyword stuffing – co to jest, definicja
- Keyword density – co to jest, definicja
- Katalog stron – co to jest, definicja
- Karty rozszerzone – co to jest, definicja
-
l
- LTV (ang. Lifetime value) – co to jest, definicja
- Long tail (długi ogon) – co to jest, definicja
- Linkowanie (ang. Link building), backlink – co to jest, definicja
- Linki sponsorowane – co to jest, definicja
- Linki naturalne – co to jest, definicja
- Link profile – co to jest, definicja
- Link baiting – co to jest, definicja
- Landing page – co to jest, definicja