Grafika wykonana celem obrazowego i klarownego zaprezentowania informacji. Często stosuje się ją celem przedstawienia danych liczbowych czy procentowych, wyników analiz czy statystyk. Infografika może jednak posłużyć do zaprezentowania w zasadzie każdego zagadnienia.
Świetnie sprawdza się zwłaszcza w przypadku długich tekstów, stanowiąc urozmaicenie, które uatrakcyjnia treść w oczach użytkownika. Do stworzenia infografiki można wykorzystać między innymi ilustracje, diagramy, wykresy słupkowe i kołowe, tabelki, chmury słów i inne elementy, które mogą wizualnie wzbogacić całość. Bardzo ważna w ich przypadku jest harmonijna kolorystyka i odpowiedni dobór fontów.
Dlaczego warto stosować infografiki?
Wykorzystanie grafiki w miejscu treści tekstowej może uczynić informację bardziej przejrzystą i obnażyć pewne mechanizmy oraz analogie. Jednocześnie, infografika działa na wyobraźnię i przykuwa uwagę znacznie bardziej, niż zwykły tekst.
Warto również pamiętać, że stosowanie grafik w tekstach jest ważne także z punktu widzenia SEO. Wykorzystanie stworzonych na potrzeby konkretnych treści infografik jest znacznie lepszym rozwiązaniem niż umieszczenie zdjęć ze stocka. Ważne, by ich stylistyka była zharmonizowana z wizualnym stylem witryny czy marki.
- GDN (Google Display Network)
- Geolokalizacja google (geotargeting)
- Google Analytics
- Google Merchant Centre (Centrum Sprzedawców Google)
- Google Mobile Speed Update
- Google Moja Firma (Google for Business)
- Search Console (Google Search Console)
- Graf wiedzy
- gTLD
- GTMetrics
- Karty rozszerzone
- Katalog stron
- Keyword density
- Keyword stuffing
- Kliknięcie
- Komenda cache
- Konwersja, Współczynnik konwersji, Optymalizacja Konwersji - co to jest
- KPI – (ang. Key Performance Indicator)
- Landing page
- Link baiting
- Link profile
- Linki naturalne
- Linki sponsorowane
- Linkowanie (ang. Link building), backlink
- Long tail (długi ogon)
- LTV (ang. Lifetime value)