fbpx

Słownik pojęć marketingowych

Infografika – co to jest, definicja

Infografika – definicja. Co to jest?

strona-internetowa, słownik

Grafika wykonana celem obrazowego i klarownego zaprezentowania informacji. Często stosuje się ją celem przedstawienia danych liczbowych czy procentowych, wyników analiz czy statystyk. Infografika może jednak posłużyć do zaprezentowania w zasadzie każdego zagadnienia.

Świetnie sprawdza się zwłaszcza w przypadku długich tekstów, stanowiąc urozmaicenie, które uatrakcyjnia treść w oczach użytkownika. Do stworzenia infografiki można wykorzystać między innymi ilustracje, diagramy, wykresy słupkowe i kołowe, tabelki, chmury słów i inne elementy, które mogą wizualnie wzbogacić całość. Bardzo ważna w ich przypadku jest harmonijna kolorystyka i odpowiedni dobór fontów.

Dlaczego warto stosować infografiki?

Wykorzystanie grafiki w miejscu treści tekstowej może uczynić informację bardziej przejrzystą i obnażyć pewne mechanizmy oraz analogie. Jednocześnie, infografika działa na wyobraźnię i przykuwa uwagę znacznie bardziej, niż zwykły tekst.

Warto również pamiętać, że stosowanie grafik w tekstach jest ważne także z punktu widzenia SEO. Wykorzystanie stworzonych na potrzeby konkretnych treści infografik jest znacznie lepszym rozwiązaniem niż umieszczenie zdjęć ze stocka. Ważne, by ich stylistyka była zharmonizowana z wizualnym stylem witryny czy marki.