Słownik pojęć marketingowych
Infografika – co to jest, definicja
Infografika – definicja. Co to jest?

Grafika wykonana celem obrazowego i klarownego zaprezentowania informacji. Często stosuje się ją celem przedstawienia danych liczbowych czy procentowych, wyników analiz czy statystyk. Infografika może jednak posłużyć do zaprezentowania w zasadzie każdego zagadnienia.
Świetnie sprawdza się zwłaszcza w przypadku długich tekstów, stanowiąc urozmaicenie, które uatrakcyjnia treść w oczach użytkownika. Do stworzenia infografiki można wykorzystać między innymi ilustracje, diagramy, wykresy słupkowe i kołowe, tabelki, chmury słów i inne elementy, które mogą wizualnie wzbogacić całość. Bardzo ważna w ich przypadku jest harmonijna kolorystyka i odpowiedni dobór fontów.
Dlaczego warto stosować infografiki?
Wykorzystanie grafiki w miejscu treści tekstowej może uczynić informację bardziej przejrzystą i obnażyć pewne mechanizmy oraz analogie. Jednocześnie, infografika działa na wyobraźnię i przykuwa uwagę znacznie bardziej, niż zwykły tekst.
Warto również pamiętać, że stosowanie grafik w tekstach jest ważne także z punktu widzenia SEO. Wykorzystanie stworzonych na potrzeby konkretnych treści infografik jest znacznie lepszym rozwiązaniem niż umieszczenie zdjęć ze stocka. Ważne, by ich stylistyka była zharmonizowana z wizualnym stylem witryny czy marki.
- f
-
g
- GTMetrics – co to jest, definicja
- gTLD – co to jest, definicja
- Graf wiedzy – co to jest, definicja
- Google Moja Firma (Google for Business) – co to jest, definicja
- Google Mobile Speed Update – co to jest, definicja
- Google Analytics – co to jest, definicja
- Geolokalizacja google (geotargeting) – co to jest, definicja
- GDN (Google Display Network) – co to jest, definicja
- h
- i
-
k
- KPI – (ang. Key Performance Indicator) – co to jest, definicja
- Konwersja, Współczynnik konwersji, Optymalizacja Konwersji – co to jest
- Komenda cache – co to jest, definicja
- Kliknięcie – co to jest, definicja
- Keyword stuffing – co to jest, definicja
- Keyword density – co to jest, definicja
- Katalog stron – co to jest, definicja
- Karty rozszerzone – co to jest, definicja
-
l
- LTV (ang. Lifetime value) – co to jest, definicja
- Long tail (długi ogon) – co to jest, definicja
- Linkowanie (ang. Link building), backlink – co to jest, definicja
- Linki sponsorowane – co to jest, definicja
- Linki naturalne – co to jest, definicja
- Link profile – co to jest, definicja
- Link baiting – co to jest, definicja
- Landing page – co to jest, definicja