fbpx

SŁOWNIK POJĘĆ W MARKETINGU

Guerilla Marketing, czyli co to?

Na czym polega Guerilla Marketing?

Definicja

Guerilla marketing zwany jest także marketingiem partyzanckim, to rodzaj wirusowego marketingu internetowego. Działania obejmujące Guerilla marketing, są niekonwencjonalne, ale skuteczne. Można je uzależnić od grupy docelowej oraz specyfiki produktów i usług, które mają być promowane.

3 ciekawostki o Guerilla marketing

1. Rodzaje Guerilla marketingu

Niekonwencjonalne techniki reklamy można podzielić na kilka rodzajów. Do tych najpopularniejszych zalicza się:

  • Ambient marketing – forma viral marketingu, który przyciąga i angażuje odbiorców ze względu na sam pomysł reklamy,
  • Buzz marketing – jest to marketing szeptany, wykorzystujący media społecznościowe; oparty jest na zaufaniu klientów oraz ich opiniach zamieszczanych na popularnych portalach,
  • Ambush marketing – to forma reklamy bazująca na procesie skojarzeniowym, czyli nie mówi się w niej wprost o danej marce,
  • Lifestyle insert – jest marketingiem opartym o wywoływanie emocji oraz wspomnień dzięki obecności marki w codziennych sytuacjach,
  • Flash mob – to forma angażująca przechodniów, stosowana jest w miejscach publicznych.

Te nieoczywiste sposoby na reklamę i promowanie usług bądź produktów są nie tylko skuteczne, ale też pozytywnie odbierane przez wielu klientów. Ponadto zazwyczaj nie wymagają dużych nakładów finansowych.

2. Kiedy warto stosować Guerilla marketing?

Guerilla marketing to doskonała alternatywa dla drogich kampanii reklamowych. Warto ją także stosować w przypadku, gdy:

  • działanie na szeroką skalę jest pożądane,
  • reklama na zapaść na długo w pamięci odbiorców,
  • konieczne jest ograniczenie kosztów,
  • zależy nam na skuteczności promocji.

Jednak trzeba mieć na uwadze, że decydując się na ten rodzaj marketingu, należy dokładnie określić grupę docelową, a także być uważnym, aby forma nie była zbyt kontrowersyjna, co może przynieść odwrotne do zamierzonych skutki.

3. Zalety Guerilla marketing

Dobrze opracowana technika Guerilla marketing może mieć ogromną wartość dodaną dla całkowitej promocji marki. Co więcej, kreatywna reklama na długo zapada w pamięć i często jest przytaczana przez klientów. Jest to także świetny sposób, aby móc przebić się na tle konkurencji.