fbpx

słownik pojęć marketingowych

E-commerce-Grocery CPC, czyli co to?

Na czym polega e-commerce-grocery CPC w marketingu?

dopasowanie scisle w marketingu

Definicja

Termin odnosi się do modelu płatności, zwanej „Cost Per Click” (CPC) stosowanego w reklamie internetowej w kontekście elektronicznej sprzedaży artykułów spożywczych. W ramach e-grocery, czyli zakupów spożywczych online, reklamodawcy płacą za każde kliknięcie ich reklamy, niezależnie od tego, czy prowadzi to do dokonania zakupu. Model CPC jest popularny w branży e-commerce, umożliwiając płacenie jedynie za faktyczne interakcje użytkowników z reklamą, co może być bardziej opłacalne niż inne modele płatności. W skrócie pojęcie oznacza, że koszty reklamy są uzależnione od liczby kliknięć w reklamę wyświetlającą się w kontekście zakupów spożywczych online.

2 ciekawostki, które warto wiedzieć o E-commerce-Grocery CPC

1. Od czego zależy omawiany wskaźnik?

Koszt jest zależny od kilku czynników. Im bardziej popularny i konkurencyjny jest dany produkt spożywczy online, tym wyższy może być koszt za kliknięcie. Wysoka konkurencja może również zwiększyć stawki CPC. W zależności od pór roku lub okazji, koszty reklam mogą się zmieniać, co obserwuje się np. przed świętami lub sezonem grillowym. Reklamy o wyższej jakości, które przyciągają uwagę i generują więcej kliknięć, mogą skutkować niższymi kosztami za kliknięcie, ponieważ platformy reklamowe często nagradzają wysoką jakość reklam lepszymi stawkami.

2. Czy jakość obsługi wpływa na CPC?

Tak. Efektywne zarządzanie dostawą i wysoką jakością obsługi klienta może mieć wpływ na postrzeganie marki przez klientów. Firmy, które skupiają się na doskonałej obsłudze, mogą cieszyć się lepszymi wynikami reklamowymi i potencjalnie niższymi kosztami CPC.